اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره‌کل استاندارد صورت گرفت

بازرسی 570 موردی از واحدهای مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری 570 مورد بازرسی از واحدهای مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

بازرسی 570 موردی از واحدهای مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اهمیت رعایت استاندارد در ساخت و سازها را مهم دانست و اظهار کرد: پس از زلزله دلخراش شهرستان بم که باعث بروز تخلفات و خسارت وسیعی شد، موضوع رعایت استانداردهای ساخت و ساز در کشور مورد توجه مسئولان ارشد قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آئین‌نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی توسط هیئت وزیران در 23 اسفند 84 به تصویب نهایی رسید و به منظور رعایت استانداردها به دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور ابلاغ شد.

وی ضرورت رعایت استاندارد را مهم عنوان کرد و اشاره‌ای به بندهای مهم این آئین‌نامه داشت و گفت: در ماده چهار آئین‌نامه نظارت بر استانداردهای اجرایی ادارات صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و دیگر مراجع صدور پروانه‌های تولید بر اساس مصوبه تنها به تولیدکنندگانی پروانه تولید اعطا کنند که تولید آنها بر مبنای استاندارد باشد.

محمدی ادامه داد: به منظور حساسیت موضوع نظام مهندسی کنترل لازم برای تضمین استفاده از فرآورده‌های  ساختمانی استاندارد و مصرف درست آنها طبق مقررات ملی به عمل آمده و برای حصول اطمینان از استاندارد بودن فرآورده‌های ساختمانی و اعتبار پروانه از اداره استاندارد اعلام استعلام نمایند.

بتن دست‌ساز در ساخت و سازها ممنوع شد/برخورد قاطع با متخلفان

این مسئول اذعان کرد: استفاده از بتن ‌دست‌ساز در اجرای پروژه‌ها از جمله فونداسیون، ستون، سقف و همچنین تیرچه و بلوک در پای کار ممنوع بوده و ناظران ساختمان مکلف به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها هستند و در صورت تخلف مالکان و مجریان نسبت به انعکاس آن به شهرداری‌ها، مراجع صادرکننده مجوز اقدام تا برخورد لازم با متخلفان اعمال شود.

محمدی استفاده از بتن دست‌ساز در ساخت و سازها را ممنوع اعلام کرد و گفت: مقاومت بتن در سازه‌ها از مهم‌ترین مسائل در این خصوص بوده که توجه به جزئیات کار باعث کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از عدم استفاده از استانداردها در ساخت و ساز است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولید مصالح ساختمانی در سال جاری را 570 مورد عنوان کرد و گفت: نمونه‌برداری از واحدهای تولید مصالح ساختمانی 425 مورد، پلمب هفت مورد و معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضایی 9 مورد در سال جاری بوده است.

86 مورد پروانه مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد دارای اعتبار است

 

وی تعداد پروانه‌های مصالح ساختمانی دارای اعتبار را 86 مورد ذکر کرد و بیان داشت: به منظور کیفیت بتن آماده در سطح استان طبق قانون از هر واحد تولیدی سالانه حداقل دو بار نمونه‌برداری صورت می‌گیرد در کهگیلویه و بویراحمد به طور متوسط از هر واحد 8 بار نمونه‌برداری شده است.

این مسئول به مشکلات موجود در جهت نمونه‌برداری از مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم وسیع ساخت و ساز در این استان میزان نمونه‌برداری از این واحدها بسیار کم بوده و با وجود محدودیت منابع مالی دولت امکان انجام نمونه‌برداری بیشتر در این خصوص نبوده است.

انتهای پیام/82011/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول