اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

جهاد کبیر امروز جهاد فرهنگی است/تقویت روحیه خودباوری دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: جهاد کبیر امروز جامعه اسلامی جهاد فرهنگی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای ورزید.

جهاد کبیر امروز جهاد فرهنگی است/تقویت روحیه خودباوری دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رضایی ‌‌ظهر امروز در جمع معاونان و مربیان پرورشی شهرستان بیرجند، هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی را هفته سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: این مناسبت‌ها و هفته‌ها فرصتی است که ارزش‌ها و پیام‌های آنها را در جامعه به صورت کاربردی درآورده و عملی سازیم.

تربیت اسلامی مهم‌ترین رسالت نظام آموزش و پرورش است

وی ادامه داد: آشناسازی دانش‌آموزان و کودکان با فرهنگ‌های اسلامی و تربیت اسلامی آنها در حقیقت بهترین و مهم‌ترین رسالت، برنامه و اقدام نظام آموزش و پرورش و خانواده‌ها است.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: امروزه بهترین و مهم‌ترین سرمایه‌های این نظام یعنی همان نسل جوان باید با فرهنگ قرآن، نماز و ارزش‌های دینی آشنا شوند تا به معنای حقیقی کلمه متعالی و سبب تعالی نظام اسلامی شوند.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه مربیان پرورشی و تمامی فرهنگیان عهده‌دار مسئولیت هدایت، انسان‌سازی و تربیت نیروی انسانی سالم و کارآمد در جامعه هستند، افزود: تمامی انسان‌ها معلول یک مجموعه جریان‌های نادرست هستند و این جریان و رشته باید در یک زمان و جایی قطع شود که معلمان، مربیان پرورشی و مدارس مسبب قطع شدن این جریان و رشته محسوب می‌شوند.

ضرورت تلاش برای شکوفاسازی استعدادهای قرآنی و فرهنگی دانش‌آموزان

وی تصریح کرد: مربیان پرورشی و فرهنگیان هرگز نباید بگذارند که این معلولیت‌ها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی و معنوی به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروزه بیشتر محیط‌های موجود در جامعه محیط‌های اسلامی و قرآنی نیستند، اذعان داشت: جامعه‌ای که اساس و مبنای شکل‌گیری آن قرآن و ارزش‌های اسلامی است باید از همان ابتدا کودکان،‌ جوانان و جوانان خود را با معارف اسلامی و بنیه معنوی قوی پرورش دهد که یکی از مکان‌های تحقق این مهم در این جامعه مدارس و محیط‌های آموزشی هستند.

رضایی بیرجندی از مربیان پرورشی و معلمان خواست تا در راستای شکوفاسازی استعدادهای علمی، فرهنگی، قرآنی و اجتماعی دانش‌آموزان تلاش کنند.

کاهش خود کم‌بینی‌ها و حفظ کرامات دانش‌آموزان ضروری است

وی با بیان اینکه پیامبران برای این آمدند که انسانیت را آزاد کنند، اظهار کرد: مربیان پرورشی و فرهنگیان در راستای تربیت اسلامی و انسان‌سازی باید توجه، همت و تلاش مضاعف داشته و هرگز در این راستا نباید بین دانش‌آموزان و جوانان فرق بگذارند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جهاد کبیر امروز جامعه اسلامی جهاد فرهنگی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای ورزید.

رضایی بیرجند متذکر شد: تقویت روحیه خودباوری، کاهش خود کم‌بینی‌ها و حفظ کرامات دانش‌آموزان و جوانان و افزایش زمینه‌ها و بسترها برای شکوفایی استعدادهای آنها از اصولی هستند که باید معلمان، مربیان پرورشی و خانواده‌ها در راستای تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان و نسل جوان به آن توجه ویژه و لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/69003/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول