اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تربیت دینی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اسلام محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تربیت دینی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تعالیم انسان‌ساز دین اسلام محقق می‌شود.

تربیت دینی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اسلام محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تربیت دینی یکی از مهم‌ترین مقوله‌های جامعه اسلامی بوده که در دین اسلام به آن سفارش شده اشت.

وی با بیان اینکه تربیت دینی از مهم‌ترین رسالت‌های انبیای الهی است، افزود: انبیای الهی برای تحقق اهداف موردنظر خود باید رسالت خود را از تربیت انسان‌ها آغاز می‌کردند و بر همین اساس می‌توان گفت که رسالت و هدف انبیای الهی در سایه تربیت دینی حاصل می‎شد.

نکونام، پیامبر اکرم اسلام (ص) را نمونه والای تربیت دینی دانست و گفت: هر چه در وجود پیامبر اکرم (ص) وجود دارد همان تربیت مورد نظر دین اسلام است چراکه ایشان در همه عرصه‌های اسلامی جامع بودند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تحقق واقعی تربیت دینی با ظهور امام زمان (ع) انجام می‎شود، افزود: تربیت دینی مفهوم جامع و گسترده‌ای است که تنها در زمان انسان کامل محقق می‌شود.

نکونام، درک قرآن کریم را لازمه انجام تربیت دینی عنوان و تصریح کرد: انجام درست و شایسته تربیت دینی در جامعه به درک واقعی و کامل قرآن کریم بستگی دارد.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره ائمه اطهار (ع) در انجام تربیت دینی در جامعه تاکید کرد و گفت: با کردار و رفتار خوب و مناسب می‌توان جاذبه‌های دینی برای جذب جوانان به امور دینی و اسلامی فراهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش مربیان پرورشی و تربیتی، خاطرنشان کرد: رسالت سنگینی که بر عهده مربیان پرورشی قرار دارد باعث شد تا امام خمینی (ره) از کار این افراد با عنوان رسالت انبیای الهی یاد کنند.

نکونام افزود: در این مسیر نباید هیچ‌گاه از خود غافل شویم و با کردار و رفتار خود جاذبه‌های دینی آداب اسلامی را بالا ببریم.

انتهای پیام/68004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول