اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان ‌رضوی:

آموزش و پرورش برای فرآیند تعلیم و تربیت نیازمند کمک والدین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند فرآیند تعلیم و تربیت را انجام دهد و نیازمند کمک والدین است.

آموزش و پرورش برای فرآیند تعلیم و تربیت نیازمند کمک والدین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد‌تقی فخریان در مراسم اختتامیه بزرگ نقاشی و انشا‌‌نویسی ویژه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب دانش‌آموزان خراسان‌رضوی در موسسه فرهنگی قدس، اظهار کرد: تعلیم و تربیت فرآیندی تعالی‌جویانه، تعاملی، تدریجی و یکپارچه با معیارهای اسلامی است و آموزش و پرورش در هر پایه تحصیلی برای رسیدن به حیات طیبه تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: در سال 1355 حدود 56 درصد مردم سواد خواندن و نوشتن نداشتند و در این راستا امام راحل فرمودند ایران را مدرسه کنیم؛ در حال حاضر مطابق سرشماری سال 90 تنها  4.5 درصد افرادی که بین 10 تا 49 سال سن دارند بی‌سواد بودند که این رقم در افراد بالای 50 سال به 15 درصد می‌رسد.

فخریان با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی و انشا نویسی دانش‌آموزان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه رعایت نکردن قوانین است و در این راستا می‌توان قانون را در قالب هنر به دانش‌آموزان آموزش داد و در نسل آینده کشور فرهنگ‌سازی کرد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی چهار موضوع را برای این مسابقه تعریف کرده بود که ارسال 42 هزار اثر به دبیرخانه واقعا بی‌نظیر است زیرا در 10 سالی که بنده فعالیت کشوری انجام داده‌ام، حداکثر 30 هزار اثر به دبیرخانه مسابقات مختلف ارسال شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه آموزش و پرورش معتقد است با آموزش می‌توان در جامعه‌ فرهنگ‌سازی انجام داد تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات مختلف آموزش و پرورش با دستگاه‌های مختلف سبب تعالی آموزش دانش‌آموزان در عرصه‌های گوناگون شده است به طوری‌که در حال حاضر خادمان شهر بهشت، شهروند خانواده، همیار انرژی، همیار محیط زیست و راهنمای زائران در مدارس وجود دارند.

فخریان تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند فرآیند تعلیم و تربیت را انجام دهد و نیازمند کمک والدین است و اگر به درستی در عرصه‌های فرهنگی پیچیده فعالیت و برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان انجام‌ نشود، دشمن از ما جلوتر عمل می‌کند و با تربیت صحیح فرزندان هجمه فرهنگی دشمن را می‌توان بی‌اثر کرد.

انتهای پیام/70022/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول