اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

شهید کریمپور الگوی ایثار و مردانگی بود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهید کریمپور به عنوان مظهر ایثار، از خودگذشتگی، صبر و مقاومت بود که هرگز از خاطره‌ها محو نخواهد شد.

شهید کریمپور الگوی ایثار و مردانگی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی  در نهمین یادواره شهید کریمپور و شهدای «عملیات کربلای 5 » در مسجد الزهرا (س) زاهدان اظهار داشت: شهید کریمپور نقش بسیار فعال و تعیین کننده‌ای در شکل دادن به اعتراضات و تظاهرات مردم در مقابل رژیم پهلوی داشت و با تشکیل و شرکت در هسته‌های مبارزاتی، حرکت‌های مردمی را سازماندهی می‌کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب و مؤثر این شهید بزرگوار در قبل از انقلاب که با هماهنگی و کسب نظر از مرحوم آیت‌الله کفعمی انجام می‌گرفت، دعوت از روحانیونی بود که با ایراد سخنرانی‌های آتشین و انقلابی، مردم را آگاه و برای مقابله با رژیم طاغوت آماده می‌کردند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خون شهدا، زجر و تحمل سختی‌های جانبازان، آزادی آزادگان همه و همه موجب بارور شدن و رشد این انقلاب شده است.

نارویی با اشاره به نقش شهید کریمپور با آغاز انقلاب اسلامی در صحنه‌های سیاسی گفت: شهید کریمپور با آغاز انقلاب اسلامی، نقش بیشتری را در صحنه سیاسی استان ایفا کرد و با توجه به شناخت قبلی رهبران و بزرگان انقلاب توانست به عنوان یک بازوی مشروطی قابل اعتماد برای آنان باشد و با ارائه تحلیل‌های صحیح و واقع بینانه به اصلاح روند امور کمک کند.

شهید کریمپور پس از پیروزی انقلاب با هدف حراست و پاسداری از آرمان‌های امام و انقلاب به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در آخرین نوبتی که در سال 1365 به جبهه شلمچه اعزام شد در میدان نبرد به فیض شهادت نائل آمد.

مقام معظم رهبری در قسمتی از خاطرات خود در زمان تبعیدشان در شهر ایرانشهر در توصیف شهید کریمپور می‌فرمایند«آن وقتی که من در تهران بودم، شهید کریمپور غالباً گزارشاتی از زاهدان برای ما می‌فرستاد می‌دیدم که مسائل را خیلی روشن و خوب بیان می‌کند».

محمدحسین کریمپور احمدی در سال 1331 در شهرستان بیرجند در خانواده‌ای متدین پا به عرصه وجود گذاشت پس از پایان تحصیلات خود در مقطع دیپلم در سال 1350 برای انجام خدمت سربازی به اصفهان رفت این دوران نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت فکری و سیاسی او داشت.

وی به عنوان نگهبان زندان، امکانات معاشرت با زندانیان سیاسی را پیدا کرد و از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرد و حتی با قبول شیفت نگهبانی دوستانش سعی کرد تا زمان بیشتری را در کنار زندانیان بگذراند.

این معاشرت‌ها موجب شد تا دیدگاه او نسبت به مسائل روز و شناخت بهتر رژیم پهلوی وسعت بخشیده شود.

با اعتمادی که به تدریج بین او و زندانیان به وجود آمد، امکان برقراری ارتباط بین آنها خصوصاً زندانیان انفرادی فراهم آمد.

محمدحسین بعد از دوره سربازی به زاهدان آمد و در اداره تعاون مشغول کار شد وظیفه‌ای را که به او محول شده بود در کمال صداقت انجام می‌داد.

شهید در محیط کار عاملی برای توجه بیشتر همکاران به مسائل مذهبی بود و تا آنجا که امکان داشت سعی می‌کرد بر اطلاعات مذهبی و سیاسی خود و دیگران بیفزاید.

انتهای پیام/75002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول