اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل نظارت به شکایات کمیته امداد امام خمینی:

آموزه‎های دینی تضمین‌کننده سلامت اداری در جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد امام خمینی گفت: ارتقاء سلامت اداری زمانی محقق می‎شود که آموزه‎های دینی و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کند.

آموزه‎های دینی تضمین‌کننده سلامت اداری در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبر صفری، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصل و هدف فعالیت‎ها در این حوزه پیشگیری است که این امر باید جایگزین بازرسی شود تا در پی آن شاهد ارتقاء سلامت اداری در بین کارکنان باشیم.

وی ادامه داد: ارتقاء سلامت اداری زمانی محقق می‎شود که آموزه‎های دینی و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر کل نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد امام خمینی از این دفتر به عنوان ستاد عالی امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و ادامه داد: در این نهاد شاهد فعالیت و حضور  همکاران به صورت ارزشمند، با اخلاص، اخلاقی و معتقد هستیم و مبنای کاری در این حوزه افزایش میزان ارزشها است.

وی به وجود برخی تفکرات مبنی بر عدم نظارت بر این نهاد اشاره و تصریح کرد: شاید در کمیته امداد از سایر سازمان‎ها نظارت‎های بیشتری صورت گیرد چرا که نظارت در این نهاد درونی و توسط چندین دستگاه نظارتی و بیش از 200 بازرس، ناظر و حسابرس انجام می‎شود.

صفری به برتر شدن این نهاد در بین سایر نهادها در کشور به عنوان دستگاه  موفق درباره ارتقای سلامت اداری اشاره کرد و افزود: برتر شدن این نهاد از صداقت، سلامت، درستی و اعتقادی عمل کردن نشات گرفته است که این امر در سال آینده بیشتر دنبال می‎شود.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به نرم افزاری شدن برنامه‎ها، سعی بر سیستمی و نرم افزاری شدن داریم تا برنامه‎ای تحت عنوان نظارت سیستمی را برای این نهاد و در کل کشور داشته باشیم.

مدیرکل نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد امام خمینی، بیان داشت: خوشبختانه 99 درصد شکایات مردمی از این نهاد شکایت نیست بلکه درخواست است، چرا که کمیته امداد برای انجام ماموریت‎ها دارای محدوده و تعریف مشخصی است که برخی مواقع انتظار مراجعین فراتر از این ماموریت و در توان کمیته امداد نیست.

وی از منطقه‎بندی استان‎ها خبر داد و اظهار داشت: 30 استان که دارای مدیریت کمیته امداد هستند، به شش منطقه تقسیم شده‎اند تا در این مناطق علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، شاهد هماهنگی و وحدت رویه، تبادل اطلاعات، تجربیات و مرور مسائل امداد کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در بدو ورود به سال جدید مروری بر فعالیت‎های سال انجام می‎گیرد، ادامه داد: همه ساله در شروع سال جدید تاکید بر برگزاری همایش آموزشی داریم که در آن تمام کارمندان حوزه‎های نظارت، بازرسی و حسابرسی حضور پیدا می‎کنند.

وی با بیان اینکه هیچ حوزه کاری در این نهاد مصون از نظارت نیست و تمام حوزه‏ها مورد رصد قرار می‏گیرند، خاطرنشان کرد: برنامه سال آینده علاوه بر ارائه به سرپرست این نهاد، به مرکز آموزشی کمیته امداد هم ارائه می‎شود تا آموزش‌های لازم را برای همکاران مجموعه پیش‌بینی کند.

مشاور سرپرستی در امور بازرسی کمیته امداد امام خمینی، به نقاط ضعف و قوت در این نهاد پرداخت.

وی اظهار داشت: نقاط ضعف در این نهاد در قالب شکلی است که از جمله آنها می‏توان به ضعف کاری، عدم توانایی و عدم آشنایی فرد اشاره کرد و نقاط قوت در این نهاد نیز واگذاری برخی مسئولیت‎های خارج از حیطه وظایف به این نهاد است که در بطن آن اعتماد مردم را در پی داشته است.

صفری یادآور شد: خراسان‎رضوی با توجه به حجم و وسعت کاری، نسبت به استان‎های دیگر نمره خوبی دارد و از ارزیابی مثبتی برخوردار است.

انتهای پیام/70005/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول