اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد اعلام کرد

خودکفایی 180 هزار خانوار کمیته امداد در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: در دو سال گذشته بیش از 180 هزار خانوار با اجرای طرح‌های اشتغالزایی و مشاغل خانگی این نهاد خودکفا و توانمند شده‌اند.

خودکفایی 180 هزار خانوار کمیته امداد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین انواری شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد بیش از تعهد خود در کشور شغل ایجاد کرده است، اظهار داشت: تنها مشکل عرصه تولید و اشتغالزایی در کمیته امداد لغزان بودن و ناپایداری منابع بانکی است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی افزود: در 2 سال گذشته بیش از 180 هزار خانوار با اجرای طرح‌های اشتغالزایی و مشاغل خانگی این نهاد خودکفا و توانمند شده‌اند.

وی سیاست اصلی کمیته امداد را توانمندسازی و استقلال مالی خانوارها خواند و ادامه داد: خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا به جای زندگی کردن با تکیه بر مستمری کمیته امداد با کار و تلاش و راه‌اندازی یک کسب و کار روی پای خود بایستند و نیازی به مستمری‌ نداشته باشند.

این مسئول حمایتی در کشور تأکید کرد: در زمینه ایجاد اشتغال و توانمند کردن خانواده‌ها اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.

انواری از خودکفایی یک هزار و 200 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در جشن خودکفایی روز پنج‌شنبه در سالن شهید ایزدپناه یاسوج خبر داد.

* عملکرد رضایت‌بخش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: برکات و خدمات کمیته امداد بر کسی پوشیده نیست و این مجموعه با نام مقدس حضرت امام خمینی (ره) تاکنون منشأ خدمات بسیاری به قشر نیازمند جامعه بوده است.

سید حسین صابری با بیان اینکه یک طرف موضوع ورود به موضوع اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات است و یک طرف دیگر راستی‌آزمایی و هزینه‌کرد صحیح این تسهیلات در مسیر اشتغال‌زایی است که ما این راستی‌آزمایی را در مورد کمیته امداد نیز انجام دادیم.

وی با اعلام رضایت از عملکرد کمیته امداد این استان خبر از اشتغالزایی واقعی تا حد 91 درصد در طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد خبر داد و گفت: تنها 9 درصد تسهیلات پرداختی اشتغالزا توسط کمیته امداد انحراف داشته که ممکن است این 9 درصد نیز در مرحله قبل از اجرای طرح باشند و واقعا انحرافی در طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد نباشد.

وی با بیان اینکه 91 درصد منابع پرداختی از سوی کمیته امداد تبدیل به شغل واقعی شدند، این آمار را نشان از عملکرد خوب کمیته امداد دانست و تصریح کرد: راستی‌آزمایی طرح‌های اشتغال‌زایی و تعیین درصد انحراف تسهیلات از مسیر تولید و شغل را اقدام خوبی خواند و توصیه کرد تا این اقدام در همه استان‌های کشور نیز انجام شود.

به گزارش فارس طی مراسمی با حضور سرپرست کمیته امداد هزار و 200 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی به صورت رسمی خودکفا می‌شوند.

انتهای پیام/82005/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول