اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد

32 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 32 هزار خانواده در این استان تحت حمایت کمیته امداد هستند.

32 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج جشن خودکفایی یک هزار و 200 خانوار مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی با حضور انبوه مردم، خیرین، مسئولان کشوری و استانی و رسانه‌ها هم‌اینک در حال برگزاری است.

عبدالمجید فرهادی در ابتدای این جشن با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی این نهاد، خوش‌آمدگویی به انواری، فرمانده امدادگران و هیئت همراه را با یک خبر امیدبخش به مردم و قرائت یک بسته آماری از عملکرد امدادگران این استان ادامه داد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از عملی شدن شعارهای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و افزود: سیاست‌های خودکفایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان رنگ عمل به خود گرفته و اکنون این شعارها به جاده عمل وارد شدند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در این استان بیش از یک هزار و 600 اشتغال‌زایی را افزون بر تعهد خود انجام داده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی منسجمی در کهگیلویه و بویراحمد با گام‌های چند منظوره و چندگانه در حوزه‌های مختلف حمایتی برداشته شده که ماحصل آن توانمند شدن خانواده‌ها و عدم وابستگی صرف آن‌ها به مستمری و برخی خدمات کمیته امداد خواهد بود.

* آرزو می‌کنم سؤال خبرنگاران از آمار تحت‌حمایتی‌ها را "نداریم" پاسخ دهم

 وی گفت:‌ اکنون حدود 32 هزار خانواده در این استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که من همواره آرزو دارم روزی در مقابل سؤال خبرنگاران و یا وقتی که برای ارائه آمار پشت تریبون قرار می‌گیریم پاسخی جز سکوت برای آمار تحت‌حمایتی‌های خود نداشته باشم.

فرهادی تأکید کرد: اگر چه زیاد بودن آمار تحت حمایتی‌های ما نشان از زیاد بودن زحمات امدادگران دارد ولی همواره تلاش، آرزو و سیاست ما بر این بوده که جمعیت وابستگان به کمیته امداد و آمار مستمری‌بگیران خود را کاهش بدهیم و البته در این راه توفیقات خوبی حاصل شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به سفر قبلی سرپرست کمیته امداد کشور به این استان در سال 88 اشاره کرد و ابراز داشت: در آن سال جمعیتی حدود 108 هزار نفر تحت حمایت ما بودند ولی اکنون این آمار به حدود 91 هزار نفر رسیده و روند کاهشی این آمار مطابق سیاست‌های کلان در حال تقلیل است.

*شیرین‌ترین اقدام کمیته امداد خودکفایی خانواده‌ها است

فرهادی، اعطای 2 هزار و 350 جهیزیه، یک هزار و 800 احداث و تعمیر مسکن را از دیگر اقدامات همکاران خود در سال جاری خواند و ادامه داد: همچنین 2 هزار و 105 نفر نیز در این استان بیمه اجتماعی هستند که بعد از بازنشستگی یا خدای ناکرده حادثه‌ای از حقوق بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

وی خدمات‌دهی به 15 هزار دانش‌آموز و دانشجو را نیز از دیگر وظایف این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و تأکید کرد: دانش‌آموزان را حقیقتا" سرمایه‌های کمیته امداد و کشور می‌دانیم زیرا که مدیران ارشد کشور و این استان از میان همین قشر خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در پایان شیرین‌ترین و بهترین اقدام ممکن را خودکفایی و استقلال مالی خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: جشن امروز شکرانه این نعمت است.

وی یادآور شد: آمارها و تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد که کمیته امداد در این استان به جد وارد عرصه اشتغال‌زایی، تولید و توانمندسازی خانواده‌ها شده که برنامه ما تداوم و شتاب بخشیدن به این قطاری است که اکنون روی ریل قرار گرفته است.

فرهادی پاسخ "نداریم"‌را آرزوی مسئولان کمیته امداد در مواجهه با سؤال خبرنگاران از آمار تحت‌حمایتی‌ها خواند و یادآور شد: قطار توانمندسازی خانوارهای کهگیلویه و بویراحمدی برای تحقق این آرزو روی ریل قرار گرفت.

انتهای پیام/82005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول