اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد مطرح کرد

عدم تحقق 20 درصد از بودجه کمیته امداد در سال 91

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد از عدم تحقق 20 درصد از بودجه کمیته امداد در سال 91 خبر داد.

عدم تحقق 20 درصد از بودجه کمیته امداد در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین انواری ظهر امروز در جشن خودکفایی یک هزار و 200 خانوار مددجوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کمیته امداد توفیق داشته تاکنون حدود 800 هزار دانش‌آموز و 100 هزار نفر دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار بگیرند تا دوره توانمندی علمی را طی کنند و مهارت‌های لازم را بیاموزند. 

سرپرست کمیته امداد تصریح کرد: کسانی که استعدادهای بالقوه دارند و می‌توانند در حوزه کارآفرینی قرار بگیرند باید تفکری وجود داشته باشد تا به آن‌ها کمک شود و استعدادهای خود را شکوفا کنند چرا که در این مقطع زمانی نمی‌توانیم بپذیریم کسی استعداد کار داشته باشند ولی از آن‌ها استفاده نشود.

این مسئول کشوری خودکفایی یک هزار و 200 مددجوی کهگیلویه و بویراحمد را امری مهم تلقی کرد و گفت: مددجویانی که خودکفا شده و از چرخه کمیته امداد خارج می‌شوند در ابتدا دل کندن از مستمری و کمک‌ها برای آن‌ها بسیار سخت بود و باید گفت خانواده‌هایی که به حوزه خودکفایی وارد می‌شوند این نهاد با آن‌ها قطع رابطه نکرده است.

انواری ادامه داد: اگر مستمری استمرار داشته باشد به نوعی مرض بوده و کمک دیگران افراد را به نوعی معتاد می‌کند اینکه بگوییم زیر پوشش از موی سر تا ناخن پا تحت حمایت قرار بگیرد معنایی ندارد.

سرپرست کمیته امداد گفت: کمیته امداد تنها نمی‌تواند این وضع را تغییر دهد بلکه همه دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند و تغییر اساسی به وجود آید و این نهاد همه خدمات در حد وظیفه و در محدوده تعریف شده را با توجه به اعتبارات ارائه می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبارات این نهاد شامل دو نوع  اعتبار بوده، یک اعتبار از طرف دولت در قالب بودجه به مجلس ارائه می‌دهند و در بودجه 91 نیز بیش از 20 درصد آن تحقق پیدا نکرده و دیگر کمک خود مردم است که در حوزه زکات، صدقات و ... بوده که صرف جامعه هدف می‌شود و خلأها را پر خواهد کرد.

انواری بیان کرد: در کمیته امداد کارها و برنامه‌هایی که در توانمندی خانواده‌ها تاثیرگذار بوده مهارت‌آموزی خانواده‌ها است تا فرزندان بهتر تربیت شوند و بینش خانواده‌ها افزایش یابد.

وی اذعان کرد: خانواده‌ها باید مستقل باشند این ظلم به خانواده‌ها است که برای همیشه به دیگران تکیه دائمی داشته باشند، باید آن‌ها را متکی به خود کنیم و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی مسئولان را دارد.

سرپرست کمیته امداد یادآور شد: مقام معظم رهبری فرهنگ کار و تولید ملی را از جامعه خواستار شده‌اند تا  استعدادها بیش از پیش شکوفا شوند.

انتهای پیام/2571/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول