اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه تاکید کرد

تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی عامل افزایش تولید و درآمد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از انجام عملیات تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی به عنوان عاملی مهم در افزایش تولید و درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان یاد کرد.

تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی عامل افزایش تولید و درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی شفیعی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه تسطیح اراضی موتور پمپ اسلام‌آباد ارسک اظهار کرد: به منظور اجرای این عملیات 24.5 هکتار از اراضی موتور پمپ اسلام‌آباد ارسک تسطیح و یکپارچه‌سازی شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح تسطیح اراضی افزایش راندمان آبیاری، کاهش هزینه‌های تولید، مکانیزه کردن کشت و کار و افزایش تولید محصولات زارعی است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه توسعه اراضی، حفظ، احیاء و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی تجدید شونده نظیر آب و خاک، کاهش تلفات در زمان برداشت محصول، بهینه‌سازی مصرف سایر نهاده‌های کشاورزی، سهولت برداشت و استفاده از الگوی کشت مناسب و تناوب زراعی صحیح را از جمله اهداف اجرای طرح تسطیح اراضی برشمرد. 

شفیعی تصریح کرد: برای اجرای طرح تسطیح اراضی اسلام‌آباد ارسک 198 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.  

وی افزود: عملیات تسطیح اراضی در سطح بالاتر نیز اثرات مثبت و غیرمستقیم اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد و سبب ارتقاء دانش و بینش فنی کشاورزان و تغییر سبک سنتی کشاورزی به شیوه‌های جدید در روستاییان و افزایش تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه متذکر شد: از مزایای اجرای تسطیح اراضی افزایش سطح درآمد کشاورزان، ارتقای وضع رفاهی روستا و در نهایت جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستا به شهر است.

انتهای پیام/69006/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول