اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 10 مشهد خبر داد:

احداث 16 هکتار فضای سبز در بزرگراه امام علی(ع) مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 10 مشهد از احداث بیش از 16 هکتار پارک خطی در بزرگراه امام علی(ع) خبر داد.

احداث 16 هکتار فضای سبز در بزرگراه امام علی(ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدضمیری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منطقه 10 مشهد دارای دو بزرگراه آزادی و امام علی (ع) است که به تناسب و برنامه‌ریزی انجام شده فعالیت‌هایی در آن انجام می‌شود.

حمید ضمیری با اشاره به عملیات احداث فضای سبز و پارک خطی در اطراف میدان و بزرگراه امام علی(ع) تصریح کرد: در حال حاضر پارک خطی از خروجی امامیه تا ورودی بولوار ادیب با مساحت 2.5 هکتار در دست احداث است.

وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه بیش از 9 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که اجرای آن تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار منطقه 10 مشهد با اشاره به فاز دوم این پروژه تصریح کرد: فاز دوم این پروژه که از بولوار ادیب تا بولوار فلاحی ادامه دارد در مساحت دو هکتار نیز احداث می‌شود.

ضمیری ادامه داد: در کنار این اقدامات مخزن یک‌هزار مترمکعبی آب نیز با هدف تامین منابع آبی و حذف آبیاری تانکری در بزرگراه امام‌ علی(ع) در حال نصب است.

وی به بازپیرایی بزرگراه امام علی (ع) اشاره کرد و در این خصوص گفت: بازپیرایی این بزرگراه حدفاصل میدان امام علی(ع) تا میدان امام حسن(ع) به منظور افزایش زیبایی بصری با مساحت 15 هزار متر مربع و اعتبار 8 میلیارد ریالی آغاز شده است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

شهردار منطقه 10 مشهد به طراحی احداث فضای سبز 5 نقطه دیگر در بزرگراه امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: احداث فضای سبز از میدان قائم (عج) تا بولوار امامیه با مساحت 4.5 هکتار، فضای سبز بولوار فلاحی تا خیابان ابرار با مساحت 3.5 هکتار، خیابان نهضت تا بزرگراه میثاق با مساحت دو هکتار، بزرگراه میثاق تا بولوار دانشجو و از این مکان تا میدان قائم(عج) با مساحت 1.5 هکتار از دیگر پروژه‌های فضای سبز منطقه است.

ضمیری همچنین در خصوص فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک در این بزرگراه گفت: به منظور بهبود عبور و مرور شهری از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک در منطقه 10 مشهد می‌توان به نصب گاردریل از میدان قائم(عج) تا نمایشگاه بین‌المللی با اعتبار 10 میلیارد ریال و نورپردازی و کاشی‌کاری زیرگذرهای عابر پیاده با اعتبار یک‌میلیارد و 700 میلیون ریال اشاره کرد.

شهردار منطقه 10 مشهد در ادامه از احداث دو پهلوگاه ایستگاه اتوبوس در ورودی خیابان نهضت و ارمغان با صرف اعتبار 200 میلیون ریال خبر داد.

ضمیری بیان کرد: احداث دوربرگردان و اصلاح هندسی قبل از میدان نمایشگاه، اصلاح هندسی ورودی و خروجی خیابان نهضت، دوربرگردان میدان امام حسن (ع)، نصب میل باتومی در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های بزرگراه امام علی(ع) و امتداد دوربرگردان مقابل ورودی بولوار شریعتی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ترافیک است.

به گفته وی برای انجام این پروژه‌ها بیش از 3 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/70009/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول