اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دوگنبدان:

گچساران 135 هکتار فضای سبز شهری دارد

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان با اشاره به افتتاح پنج پارک محله‌ای و افزایش 10 هکتاری فضای سبز شهری در دهه فجر امسال گفت: در حال حاضر گچساران دارای 135 هکتار فضای سبز شهری است.

گچساران 135 هکتار فضای سبز شهری دارد

سید عبدالکریم قاضی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری گچساران با ساخت بوستان‌های جدید و تبدیل زمین‌های رها شده به پارک، در حال عملیاتی شدن است.

شهردار دوگنبدان ابراز داشت: میزان فضای سبز شهری تا قبل از دهه فجر در مناطق شهری این شهرستان 125 هکتار بود که با افتتاح پنج بوستان جدید این میزان فضای سبز توسعه یافت.

قاضی‌فر افزود: در دهه فجر امسال پنج پارک محله‌ای در نقاط مختلف گچساران به بهره‌برداری رسید و هم اکنون در چند محله دیگر نیز بوستان‌های در دست احداث داریم.

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال و با افتتاح پروژه‌های شهرداری در بخش فضای سبز، 10 هکتار فضای سبز به مجموع فضاهای سبز موجود گچساران افزوده شد.

قاضی‌فر بیان داشت: در حال حاضر میزان فضای سبز گچساران 135 هکتار بوده که با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در درست اقدام، این میزان افزایش خواهد یافت.

شهردار دوگنبدان سرانه فضای سبز برای شهروندان گچسارانی را 14 متر مربع برای هر نفر عنوان کرد و ادامه داد: بعد از آسفالت خیابان‌ها و معابر، اولویت دوم شهرداری توسعه فضاهای سبز، نهال‌کاری، گل‌کاری و درخت‌کاری در مناطق مختلف شهر است.

قاضی‌فر ایجاد فضای شهری پاک و سالم، نشاط‌آور و برخوردار از طراوت و سرسبزی و در نتیجه رضایتمندی مردم را از اهداف این نهاد در زیباسازی و توسعه فضای سبز عنوان کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه مردم در حفظ و نگهداری از درختان و فضای سبز خاطرنشان کرد: باید به فضای سبز به مانند سرمایه‌های ارزشمند محافظت و صیانت شود تا شاهد و ناظر فضایی پرنشاط، سالم و مطلوبی در شهر باشیم.

قاضی‌فر با اشاره به نزدیکی فرارسیدن ایام نوروز و ورود میهمانان نوروزی به این شهرستان گفت: در راستای نزدیک شدن بهار و به منظور اجرای طرح استقبال از مسافران نوروزی، بهسازی فضای شهری، نیمکت‌ها و سایر المان‌های شهری در دستور کار شهرداری دوگنبدان قرار گرفته است.

انتهای پیام/82001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول