اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

پیش‌بینی 11 حوزه یادگیری در آموزش و پرورش / تعالی کشور مرهون توجه به آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: 11 حوزه یادگیری در آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که آموزه‌ها باید در آن راستا تغییر کنند.

پیش‌بینی 11 حوزه یادگیری در آموزش و پرورش / تعالی کشور مرهون توجه به آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محی‌الدین بهرام‌محمدیان پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمان‌ اظهار داشت: تلاش همه خدمتگزاران در آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است و دستگاه تعلیم و تربیت عهده‌دار این است که پرده‌ها را از روی فطرت بردارد و تاثیر آن را در انسان عمق ببخشد.

وی ادامه داد: ارتقای فطرت با پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق صورت می‌گیرد و آموزش و پرورش باید در راستای عمق‌بخشی و ارتقای آن تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدیان افزود: 11 حوزه یادگیری در آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که آموزه‌ها باید در آن راستا تغییر کنند. تفکر و حکمت نخستین مسئله‌ای است که در آموزش و پرورش باید اتفاق بیفتد، اندیشیدن و کشف مجهولات و پیدا کردن راه‌حل‌ها در حوزه تعلیم و تربیت باید رخ دهد.

وی بیان کرد: قرآن و معارف اسلامی در آموزش و پرورش نکته مهمی است که دانش‌آموزان باید با آن انس بگیرند و با تأمل آن را به کار گیرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدیان خاطر نشان کرد: زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، مطالعات انسانی و علوم اجتماعی، بهداشت، فرهنگ و هنر، کار و فناوری، آداب و مهارت‌ زندگی از دیگر موارد مدنظر در حوزه یادگیری است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کلاس و محیط یادگیری باید متنوع باشند، گفت: تنها محل درس محیط یادگیری نیست، اطراف مدرسه، کارگاه و ... نیز می‌توانند در یادگیری مؤثر باشند که در این نگرش کار معلم و مدیر تغییر می‌کند.

محمدیان اظهار داشت: معلم کارمند 44 ساعت کار حضور فیزیکی نیست، بلکه بخشی از ساعات وظایف تدریس و بخشی فکر، تحقیق و مشاوره به دانش‌آموزان است.

وی عنوان کرد: معلمان باید شرایط ورود به آموزش و پرورش متناسب با سند تحول بنیادین باشند و این کار تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدیان گفت: آموزش و پرورش در موقعیتی است که رسیدن به بلندای ترقی و تعالی کشور مرهون توجه به این مجموعه است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: از سال آینده تمام کتاب‌های پایه سوم ابتدایی و درس‌هایی از مقطع اول متوسطه که ریشه در دروس ابتدایی ندارد به طور کامل تغییر می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدیان تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم و روی آن تحقیق شود، هوشمندسازی و به کار‌گیری فناوری‌های رایانه‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش در آموزش و پرورش یک امر ضروری است و هیچ کاری بدون تحقیق به ثمر نمی‌نشیند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدیان گفت: کارهای پژوهشی هر چند اندک باید بزرگ دیده شود و آنها را ارج نهیم، بسیاری از کشف‌ها‌ ‌و نظریه‌پردازی‌های بزرگ با توجهات کوچک اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول