اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم

نخستین نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان با موضوع بررسی بند 89 قانون بودجه 1391 برگزار شد.

نخستین نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کار گروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان در نخستین نشست خود با حضور سعید عین اللهی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان قم به بررسی بند 89 قانون بودجه 1391 کل کشور با موضوع شیوه نامه هزینه کردن اعتبارات پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و مؤسسات غیر انتفاعی وابسته به دولت پرداخت.

دکتر سید حسین اخوان علوی سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم در این نشست به تبیین سیاست‌های اجرایی بند 89 قانون بودجه سال 91 کل کشور پرداخت و اظهار کرد: دستگاه‌های مشمول این بند مکلف هستند اعتبارات موضوع این آیین نامه را بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های ابلاغی شورای عالی وزارت علوم هزینه کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت اجرای آیین نامه در سطح اعتبارات ملی بر عهده معاون پژوهش و فناوری و یا مقام مسئول امور پژوهش و فناوری دستگاه اصلی است که با تشکیل شورایی وظایف محوله را اجرا می‌کند و در سطح استانی این وظیفه بر عهده کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری است.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم همچنین به تبیین اقدامات محول شده به شورا و کارگروه پژوهش و فناوری پرداخت و اظهار کرد: یکی از وظایف این کارگروه انتخاب پژوهش‌ها و فناوری‌های اولویت‌دار دستگاه‌ها به تعداد محدود و تعیین اهداف مشخص برای هر یک از آن‌ها برای دستیابی در افق پنج ساله در چارچوب نقشه جامع علمی و هماهنگ با اولویت‌ها و سیاست‌های ابلاغ شده است.

اخوان افزود: همچنین تهیه ره نگاشت پنج ساله برای استفاده در تعریف طرح‌ها و پژوهش‌های فناوری در سال‌های آینده، سازماندهی شبکه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای پژوهشی که حول اولویت‌های پژوهش و فناوری دستگاه فعالیت کرده و... از اقدامات این کار گروه در سال 91 بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات محوله به این کارگروه می‌توان به تهیه بانک اطلاعاتی از پژوهش‌های انجام شده و در حال انجام، متخصصین موجود در حوزه نظارت و سوابق آن‌ها و تخصص‌ها و پژوهش‌های مورد نیاز و ثبت آن در سامانه ملی اشاره کرد.

وی گفت: همچنین تطبیق پروژه‌های پیشنهادی با اولویت‌های پژوهش و فناوری ملی و دستگاهی و تهیه گزارش عملکرد سال 91 برابر اطلاعات درخواستی دبیرخانه شورای عالی از جمله وظایف کارگروه پژوهش و فناوری است.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این دفتر اقدام به تهیه شیوه نامه هزینه کردن اعتبارات پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مشمول بند 89 قانون بودجه سال 91 کرده است، ابراز داشت: طبق این شیوه نامه اعتبارات بخش تحقیقات کشور بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی مصوب شورای عالی هزینه می‌شود.

اخوان افزود: علاوه بر دستگاه‌های دولتی استان شرکت‌های دولتی و بانک‌ها نیز موظف هستند نیم تا سه درصد از اعتبارات خود را محاسبه و در جدول بودجه مصوب ذیل سرفصل پژوهش منظور کنند.

همچنین در این نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به طرح نظرات و سئوالات تخصصی خود در زمینه نحوه ارائه طرح‌ها و تصویب آن توسط کارگروه در سامانه ملی و همچنین نحوه اختصاص اعتبارات برای این موضوع را بررسی کردند.

انتهای پیام/78009/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول