اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در دانشگاه آزاد همدان

4 طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی در همدان اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: امسال آمار طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی از نظر عقد قرارداد و خاتمه با قبل قابل مقایسه نیست.

4 طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی در همدان اجرا شد

محمدمهدی شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: امسال چهار طرح پژوهشی برون دانشگاهی در واحد همدان آغاز و خاتمه یافت و سه طرح برون‌دانشگاهی مربوط به سال‌های قبل علاوه بر این طرح‌های جدید خاتمه یافته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌‌های علمی در اسفند‌ماه سال‌جاری در واحد همدان اظهار داشت: از ماه‌ها قبل کار برنامه‌ریزی این همایش‌ها شروع شده بود و پس از مشخص شدن کمیته‌های علمی و اجرایی، سایت این همایش‌ها آغاز به کار کردند.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: با تبلیغات وسیع در میان دانشگاه‌ها و فضای مجازی، همایش‌ها توانستند نظر بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کنند.

وی با اشاره به این‌که این همایش‌ها با مشارکت بیرونی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش‌ها بار مالی آن چنانی برای دانشگاه ندارد و ظرفیت بسیار ارزنده‌ای برای ایجاد پویایی و نشاط علمی در میان دانشجویان و دانشگاهیان فراهم می‌کنند.

شیرمحمدی اظهار داشت: نخستین همایش ملی حفاظت و برنامه‌ریزی محیط زیست در واحد همدان با استقبال بسیار زیادی مواجه شد به گونه‌ای که نزدیک به یک‌هزار و 400 مقاله به این همایش رسید و پس از داوری کمیته علمی، مقالات پذیرفته شده در بخش‌های ارائه سخنرانی و پوستری ارائه شدند.

وی ادامه داد: نخستین همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی و محیط زیست سالم، نخستین همایش منطقه‌ای افق‌های جدید در مهندسی عمران و نخستین همایش ملی گردشگری و طبیعت‌گردی ایران‌زمین از دیگر همایش‌هایی است که امسال در اسفندماه میزبان پژوهشگران از سراسر کشور خواهیم بود.

شیرمحمدی ابراز امیدواری کرد: در فروردین و اردیبشهت سال آینده نیز میزبان سه همایش ملی دیگر خواهیم بود و به طور جدی برای افزایش شور و نشاط علمی در میان دانشگاه فعال خواهیم بود.

به گفته وی، برنامه‌ریزی برای برگزاری چندین همایش داخلی نیز در دست اقدام است.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت‌های این دفتر برای برگزاری مسابقات علمی خبر داد و گفت: برای امسال مجوز برگزاری مسابقات بتن را از سازمان مرکزی برای گروه عمران دانشگاه أخذ و آماده کرده‌ایم تا دیگر گروه‌های علمی دانشگاه نیز برای برگزاری مسابقات علمی و حمایت‌های این دفتر با ما همکاری داشته باشند.

وی با بیان این‌که این دفتر آماده است تا تیم‌های علمی علاقه‌مند را برای شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی اعزام کنند، افزود: سرپرستان انجمن‌های علمی در دانشگاه با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت برای هماهنگی با سازمان مرکزی، فرم‌های مربوطه را پر کنند تا مجوز شرکت آن‌ها هر چه سریع‌تر صادر شود.

شیرمحمدی یادآور شد: به دنبال کسب مجوز چهار مرکز تحقیقات در دانشگاه آزاد اسلامی همدان هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از این مراکز تحقیقاتی که مراحل اولیه آن انجام شده است می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را در غرب کشور بدرخشاند و با نتایج علمی که می‌تواند حاصل کند، بدون شک افتخارآفرینی برای همه مردم ایران اسلامی خواهد داشت.

شیرمحمدی ادامه داد: از سه مرکز دیگر نیز موافقت مقدماتی و شفاهی برای یکی از این مراکز أخذ شده و برای کسب موافقت قطعی هر چهار مرکز تلاش می‌کنیم.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه از راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی این دفتر خبر داد و افزود: این سایت در حال حاضر حاوی اطلاعات مقدماتی است و در آینده‌ای نزدیک با تکمیل شدن بسیاری از فعالیت‌ها در این دفتر به شیوه الکترونیکی دنبال خواهد شد.

شیرمحمدی اظهار داشت: در حال حاضر دانشجویان فرم‌های مورد نیاز کارآموزی خود را از این سایت دریافت می‌کنند و در آینده امیدواریم گزارش کارآموزی‌ها نیز از طریق این سایت أخذ شود.

وی در پایان یادآور شد: در بخش کارآموزی‌ها، دیگر دانشجویان گزارش خود را چاپ و صحافی نمی‌کنند و این دفتر تنها گزارش را به صورت الکترونیکی أخذ می‌کند و این موضوع موجب شده تا هزینه چاپ و صحافی کارآموزی برای دانشجویان حذف شود.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول