اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر موسسه امام رضا(ع) تاکید شد

مهارت‌افزایی پژوهشی لازمه تحقیق و پژوهش موثر

خبرگزاری فارس: در جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) بر ضرورت مهارت‌افزایی پژوهشی طلاب تاکید شد.

مهارت‌افزایی پژوهشی لازمه تحقیق و پژوهش موثر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در سالن اجتماعات این موسسه با سخنرانی رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حسین اسحاقی، معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)

معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در این مراسم در سخنانی به آسیب‌شناسی پژوهش‌های دینی پرداخت و گفت: در دوران کنونی در جهان معاصر که دوران بالندگی و عصر دانایی است پژوهش جایگاه رفیعی دارد و به عنوان مهارت می‌تواند یاری‌گر لحظات انسان باشد.

حسین اسحاقی با بیان اینکه امروز نیاز به مهارت‌افزایی پژوهشی داریم، ابراز داشت: در همین راستا شعار امسال موسسه امام رضا «مهارت‌افزایی پژوهشی» قرار گرفت و در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شد.

وی تاکید کرد: باید به جایگاهی برسیم که محصول پژوهش و تحقیق در فرایند آموزشی جزو کتاب‌های درسی باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) نیز در این مراسم گفت: یکی از نعمت‌های ویژه نعمت پژوهش و تحقیق و کشف اسرار علمی و نکات وحیانی در عالم است.

وی مهارت پژوهشی را یکی از نیازهای عرصه تحقیق دانست و یادآور شد: باید این مهارت را آموزش دید، تجربه کرد و در تحقیق و پژوهش به کار بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان با بیان اینکه با فراگیری مهارت پژوهش ضریب آموزش نیز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در همین راستا در موسسه آموزشی عالی حوزوی امام رضا(ع) بر روی مسئله پژوهش تکیه کرده و کارگاه‌هایی را در این زمینه کردیم.

وی با بیان اینکه باید با بزرگان پژوهشگر و الگو‌های پژوهشی آشنا شویم، ابراز داشت: شیوه نوشتن این چیزی نیست که اکنون رواج دارد زیرا بسیاری از نوشته‌های امروز سطحی و تحقیق‌های بدلی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم اظهار داشت: پژوهش چه در امور داخلی حوزه و چه در امر تبلیغ و دفاع از حریم دین بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی با اشاره به اینکه مسئله مهم در پژوهش و حسن انجام پژوهش استعدادیابی است، ابراز داشت: اگر کسی بتواند در درون خود استعدادیابی کند و در مسیری که در آن مستعد است قدم بردارد انسان موفقی می‌شود که در بحث پژوهش نیز این مسئله صدق می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه یک تحقیق موفق شاخصه‌ها و پیش‌نیاز‌هایی دارد، حسن انتخاب موضوع مبتنی بر نیازسنجی، مراجعه به تحقیقات قبلی، دقت نظر و پرهیز در طرح آراء سطحی، پرهیز از گزارشگری صرف، نتیجه‌گیری روشن، قوت استدلال و مستند بودن و تعهد در تحقیق را از جمله این پیش‌نیاز‌ها برشمرد.

در پایان این مراسم با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از پژوهشگران برتر و دانش‌‌پژوهان ممتاز موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

انتهای پیام/78010/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول