اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

شهدا روی مواضع اصولی در سخت‌ترین شرایط ایستادند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: شهدا روی مواضع اصولی خود در سخت‌ترین شرایط ایستادند و ما باید از مکتب آنها درس بگیریم.

شهدا روی مواضع اصولی در سخت‌ترین شرایط ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در آیین یادواره شهدای فرهنگی در این شهرستان اظهار داشت: وقتی در محضر شهدا قرار می‌گیریم، احساس کوچک بودن می‌کنیم، زیرا در مقایسه‌ها ارزش‌ها خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: برخی مواقع ممکن است خود را جدای از شهدا ببینیم، شهدا در میدانی پا گذاشتند که ممکن است، بازگشتی از آن نباشد، اینجا است که انسان احساس حقارت می‌کند و مانند روشن کردن چراغ است که در شب نور دارد اما در روز در مقابل خورشید سوزان دیده نمی‌شود.

عسکری تصریح کرد: در این جلسات ما در محضر شهدایی هستیم که با عمل و عبادت فاضلانه خود ایثارگری و فداکاری را عملا به نمایش گذاشتند و در میدان نبردی گام گذاشتند که از آسمان و زمینش آتش دشمن می‌بارید، انسان وقتی خود را در برابر این افراد قرار می‌دهد، احساس حقارت می‌کند و خودبینی و غرور را کنار می‌گذارد.

وی تصریح کرد: این جلسات با ارزش‌ترین دانشگاه است که انسان خود را در مقایسه‌ای قرار می‌دهد، در کنار رزمندگانی که در راه سربازی و سردهی سردار بودند، وقتی انسان خود را با آنها مقایسه می‌کند از آنها درس می‌گیرد.

امام جمعه جیرفت گفت: شهدا نیاز به تجلیل و تعظیم ما ندارند، ما نیاز داریم که در این مکتب بیاییم و درس بگیریم و وقتی یادی از شهدا می‌شود، قدری خود را ارزیابی کنیم ما که هستیم و آنها که هستند، شهدا روی مواضع اصولی خود در سخت‌ترین شرایط ایستادند.

به گزارش فارس یادواره 29 شهید فرهنگی شهرستان جیرفت با حضور خانواده‌های این شهدا و همچنین خانواده‌های جانبازان، ایثارگران و مسئولان محلی و فرهنگیان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/80002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول