اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اسبق سازمان میراث فرهنگی:

توسعه گردشگری با معرفی ویژگی‌های شهرها تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با معرفی ظرفیت‌های اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی در شهرها می‌توان گردشگری را دو چندان توسعه داد.

توسعه گردشگری با معرفی ویژگی‌های شهرها تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سیدمحمد بهشتی در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش توسعه شهری که در برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه امکانات نرم‌افزاری مهم‌تر از سخت‌افزاری است، اظهار داشت: برای توسعه گردشگری با استفاده از امکانات نرم‌افزاری و معرفی ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شهرها به مردم می‌توان گردشگری را معرفی کرد.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه مقدمات توسعه گردشگری امکانات سخت‌افزاری نیست، متذکر شد: متأسفانه برخی افراد فکر می‌کنند که برای تحقق این امر باید هزینه‌های بسیاری از جمله در ساخت هتل‌ها و جاده کنند تا بتوانند گردشگری را توسعه دهند در صورتی که این افکار درست نیست.

بهشتی با اشاره به اینکه با توسعه نرم‌افزاری در هر شهری می‌توان گردشگری را توسعه داد، ابراز داشت: برای تحقق این امر نخست باید ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شهرها را به دیگران معرفی کرد و سپس امکانات سخت‌افزاری از جمله جاده و هتل را مهیا کرد.

وی با بیان اینکه پیرامون موضوع گردشگری سه دهه در کشور بحث می‌شود، ابراز داشت: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به اهداف دلخواه دسترسی پیدا کنیم به خصوص که در مقایسه با کشورهای موفق فاصله بسیاری داریم.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اذعان داشت: کشورهای اروپایی و همسایه از جمله ترکیه در گردشگری بسیار موفق هستند ولی در ایران با توجه به اینکه قانون و مقررات بسیاری تصویب می‌شود و در برنامه‌های چشم‌انداز سه، چهار و پنج ساله به موضوع گردشگری توجه جدی می‌کنند هنوز در گردشگری موفق نبوده است.

قزوین ظرفیت‌های مطلوب توسعه گردشگری را دارد

این مسئول با بیان اینکه ایران و قزوین ظرفیت‌های مطلوب توسعه گردشگری را دارد، متذکر شد: باید با شناخت مشکلات عدم توسعه گردشگری را در مقیاس ملی برطرف کرد تا بتوان گردشگری در کشور رونق یابد.

بهشتی با اشاره به اینکه قزوین زمینه‌های توسعه گردشگری بسیاری دارد،‌ عنوان کرد: مسئولان و شهروندان قزوینی باید خودشان نخست پیرامون منابع طبیعی گردشگری این شهر اطلاع داشته باشند تا بتوانند با اطلاع‌رسانی و شناساندن این منابع به دیگران گردشگری را توسعه دهند.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه شهر قزوین شش هکتار باغستان دارد، ابراز داشت: متأسفانه به دلیل بی‌دقتی اکنون سه هزار و 500 هکتار از این باغستان در این شهر از بین رفته است که این موضوع بسیار دردناک است.

باغ‌های سنتی در هر شهری سپهر حفاظتی هستند

وی متذکر شد: باغ‌های سنتی در هر شهری سپهر حفاظتی هستند و شهر را در برابر حوادث از جمله سیل محافظت می‌کند و با شناخت مردم به اهمیت این باغ‌ها مطمئنا سه هزار و 500 هکتار از آن‌ها از بین نرفته بود.

بهشتی با اشاره به اینکه در اروپا مردم نخست خودشان را شناختند تا بتوانند گردشگری را توسعه دهند، اظهار داشت: این کشورها با شناختن خودشان و معرفی مزایای شهرشان توانستند در توسعه گردشگری موفق شوند و تاکنون هیچ مؤلفه‌ای نتوانسته در تحقق این امر به این اندازه تأثیرگذار باشد.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اضافه کرد: باید مسئولان قزوین نخست شهرشان را به درستی بشناسند و سپس این شهر را به دیگران معرفی کنند تا بتوانند گردشگری را توسعه دهند.

این مسئول با بیان اینکه کشورهای اروپایی میزان درآمد ارضی و اشتغال‌زایی ناشی از توسعه گردشگری را مطرح می‌کنند ولی آن‌ها در امنیت منطقه چیزی به دیگران نمی‌گویند، ابراز داشت: این بیانگر این است که توسعه گردشگری مؤلفه‌های دیگری دارد که این کشورها آن را مطرح نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه توسعه گردشگری در اروپا شناختن کشورشان است، اذعان داشت: مردم و مسئولان ایران و به خصوص قزوین می‌توانند با شناختن ویژگی‌ها و مزایای شهرشان، گردشگری را توسعه دهند.

انتهای پیام/77009/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول