اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی یزد مطرح کرد

یزد قطب گردشگری کشور / درآمد ناچیز یزد از حوزه گردشگری

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با وجود اینکه در دنیای امروز صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌‌ها در اقتصاد و توسعه پایدار است، اما یزد درآمدی ناچیز از این بخش دارد.

یزد قطب گردشگری کشور / درآمد ناچیز یزد از حوزه گردشگری

هما خورشیدی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: وجود جاذبه‌های طبیعی و اقلیم‌ متفاوت یزد به همراه میراث و تمدن بشری، دست مایه‌های گرانقدری است که می‌تواند تحولات بنیادین در عرصه‌های مختلف به همراه داشته باشد.

وی افزود: استان یزد با تنوع و ظرفیت‌های مهم گردشگری و فرهنگ غنی و بافت تاریخی زنده از قطب‌های مهم گردشگری است.

خورشیدی عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه استان یزد، توسعه صنعت گردشگری است و سیاست‌ها و خط مشی‌های تعیین شده در بخش گردشگری، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، شناسایی و جمع‌آوری مدارک و مستندسازی ابنیه و اماکن و محوطه‌های فرهنگی، تاریخی استان برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی کشور است.

* لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای توسعه گردشگری استان یزد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: لزوم توجه به توریسم و استفاده از فناوری‌های نوین برای توسعه و استفاده کردن از مزایای بی‌شمار اقتصادی آن برای استان یزد ضروری است.

خورشیدی بیان کرد: دنیای امروز به شکل گریزناپذیری تبدیل به دهکده‌ای جهانی با ارتباط گسترده و عمیق شده و فناوری استفاده از آن امروزه به عنوان یکی از کلیدهای اصلی در توسعه گردشگری به ویژه کشورهای جهان سوم مطرح شده است.

وی افزود: در این میان دگرگونی‏های اقتصادی در برگیرنده شماری از روابط تولید پیچیده، فراگیر و روابط مبادلاتی است که در امر جهانی شدن روندی رو به گسترش دارد بر این مبنا گردشگری نیز که در رویکردی خاص در هزاره سوم مورد توجه است، تحولاتی را پذیرا شده که به فراگیر شدن آن منتهی شده است.

* درآمد ناچیز یزد از حوزه گردشگری

خورشیدی خاطرنشان کرد: استان یزد با همه ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری، درآمدی ناچیز بوده و نیاز به اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری مطلوب از فناوری اطلاعات برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی داریم.

به گزارش فارس، هم‌اکنون در استان یزد بیش از 6 هزار و 500 اثر تاریخی و جاذبه طبیعی شناسایی شده که حدود 2هزار مورد از این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این استان هر سال پذیرای حداقل 3 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول