اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد تاکید کرد

بافت سنتی روستاهای یزد، فضایی مناسب برای گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: روستاهای استان یزد به دلایل گوناگون از جمله بافت معماری سنتی و طبیعت جذاب، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شوند.

بافت سنتی روستاهای یزد، فضایی مناسب برای گردشگری

بهرام رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: استان یزد با برخورداری از روستاهای هدف گردشگری مصوب در کمیته راهبردی کشور و کارگروه گردشگری استانی، ظرفیتی مناسب برای توسعه گردشگری روستایی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به موضوع گردشگری روستایی افزود: با توجه به اهمیت گردشگری روستایی به عنوان یک فعالیت گسترده گردشگری و تاکید روزافزون به آن در سیاست‌های توسعه محلی و منطقه‌ای، بدیهی است که تعریف مشترک و قابل قبولی از گردشگری روستایی نمی‌تواند وجود داشته باشد و باید پذیرفت که ویژگی‌های متمایزی از قبیل فعالیت‌ها و موقعیت‌های ویژه، گردشگری روستایی را از سایر بخش‌های گردشگری جدا می‌کند.

رضایی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح همراه با سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی توسط مسئولان، زمینه توسعه اکوتوریسم روستایی به لحاظ داشتن شرایط و موقعیت طبیعی و تاریخی روستاها، مناطق ییلاقی با چشم‌انداز زیبا، باغات سرسبز، ویژگی‌های زیست‌محیطی، ارتفاعات، توپوگرافی زیبا و توجه به مناظر طبیعی و نقاط دیدنی روستا، فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: فعالیت‌های توریستی که در روستا صورت می‌گیرد، موجب حفظ و تداوم فرهنگ‌های محلی و بومی می‌شود.

رضایی همچنین یادآور شد: سرمایه‌گذاری در روستاهای هدف گردشگری، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد روستاییان را به دنبال دارد و در کاهش مهاجرت جوانان به شهرها موثر است.

وی همچنین با اشاره به روستاهای هدف گردشگری در استان یزد اظهار داشت: اسلامیه، ده‌بالا، طزرجان، بنادکوک، مهرآباد، حسن‌آباد، بفروئیه، سریزد، بندرآباد، اصفهک، فهرج، منشاد و حجت‌آباد وزیر از جمله روستاهای هدف گردشگری استان یزد هستند که در کمیته راهبردی کشور به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده‌اند.

رضایی ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری استان یزد از جغرافیای فرهنگی و غنی برخوردار هستند که با توسعه گردشگری روستایی می‌توان گردشگران را با انواع غذاهای سنتی، آداب و رسوم، صنایع ‌دستی و فعالیت‌های کشاورزی متنوع و دیگر جلوه‌های فرهنگ بومی آشنا کرد.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول