اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

شورا‌ها بورکراسی را دور زده‌اند / پیچیدن نسخه واحد برای مشکلات کل کشور نادرست است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورا‌ها بورکراسی را دور زده‌اند و پیچیدن یک نسخه واحد برای مشکلات موجود در سراسر کشور نا‌درست است بلکه باید از ظرفیت‌های شورایی برای برطرف شدن مشکلات جامعه استفاده شود.

شورا‌ها بورکراسی را دور زده‌اند / پیچیدن نسخه واحد برای مشکلات کل کشور نادرست است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به نقش شورا‌ها در راستای رسیدگی به مشکلات مردم اظهار کرد: شورا‌ها از ظرفیت‌های بالایی در راستای ارتقای سطح زندگی مردم برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه اصفهان در راستای اجرای ورزش‌های انفرادی و المپیاد‌ها به خوبی درخشیده است، اضافه کرد: اما در راستای اجرای برنامه‌های گروهی و جمعی یک مشکلی وجود دارد و این مشکل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب شورا‌ها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی شهروندان با حاکمیت هستند، تصریح کرد: به صورت معمول در سطح کشور فعالیت‌هایی که جنبه جمعی و گروهی دارد به هر میزان که تعداد گروه‌ها بیشتر باشد پیچیدگی فعالیت‌ها نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه چرا باید اختصاص 180 متر زمین برای راه‌اندازی ایستگاه شریعتی متروی اصفهان دچار مشکل باشیم، ادامه داد: در صورتی که از آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌های دولتی در سطح شهر برخوردار هستیم اما این پروژه‌ها به دلیل قرار گرفتن در پروسه‌های اداری قفل می‌شوند.

حاج رسولیها متروی اصفهان را جزو پروژه‌های مهر ماندگار دانست و تاکید کرد: اختصاص 180 متر زمین برای راه‌اندازی ایستگاه شریعتی متروی اصفهان به تصمیمات تصمیم‌گیرندگان در تهران بستگی دارد اما در حال حاضر هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیرندگان در تهران برای این موضوع دلسوزی ندارند، افزود: اصفهان هنوز نتوانسته است 180 متر زمین برای راه‌اندازی ایستگاه شریعتی مترو را تأمین کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هیچ نهادی از نظر تصمیم‌گیری ذی‌صلاح‌تر از شورا‌ها نیست، گفت: مردم هنوز در برخی از موارد بلاتکلیف هستند و حقوق آنها ضایع شده و هنوز انجام کار گروهی در سطح کشور و میان مسئولان فرهنگ‌سازی نشده است.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم که چه کسی در این زمینه پاسخگو است، اظهار کرد: شورا‌ها بورکراسی را دور زده‌اند و تحقق بیش از 100 درصدی بودجه امسال شهرداری اصفهان هنر نقش شورای اصفهان را نشان می‌دهد.

حاج‌رسولیها با تاکید بر اینکه اما زمانی که فعالیت‌ها و پروژه‌ها در مراحل اداری گیر می‌افتند کار‌ها  روی زمین می‌ماند، ادامه داد: زمانی که هر دستگاهی دارای مشکلی است از جایگاه شورایی برای برطرف شدن مشکلاتش می‌تواند استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه پیچیدن یک نسخه واحد برای مشکلات موجود در سراسر کشور نا‌درست است بلکه باید از ظرفیت‌های شورایی برای برطرف شدن مشکلات جامعه استفاده شود، تصریح کرد: مدیریت استان باید به ظرفیت‌های شورا‌ها توجه کند و از این ظرفیت‌ها در راستای بهبود بخشیدن به مشکلات و امور موجود در سطح استان استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سه هزار نفر عضو شورای شهر در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در اصفهان بیش از 50 هزار مهندس وجود دارد و باید زمینه‌های اشتغال آنها در سطح شهر فراهم شود و با راه‌اندازی هسته‌هایی باید نسبت به مدیریت این مهندسان و ارائه خدمات مهندسی در سطح جامعه اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک راهکار مناسب و ویژه باید برای برطرف شدن مشکل اشتغال مهندسان در سطح جامعه به کار گرفته شود، تأکید کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات مراجعان به شهرداری وضعیت اشتغال افراد است.

حاج‌رسولیها توجه به مباحث قرآنی را در سطح جامعه ضروری دانست و افزود: در زمینه مباحث قرآنی باید بیش از گذشته توجه شود و قرآن کریم یک قانون اساسی کامل و جامع به شمار می‌رود و در شرایط فعلی در صورت رعایت تمام مباحث قرآن مشکلات و تحریم‌ها برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خیران اصفهانی به دلیل دغدغه دینی خود به تمام بخش‌های مختلف جامعه کمک می‌کنند، گفت: راه‌اندازی بازار‌چه‌های روز کوثر از جمله اقدامات شهرداری اصفهان برای کمک به مردم است و بازارچه روز کوثر باید در منطقه چهار اصفهان هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول