اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی یزد:

شهرداری و شورای شهر یزد برای تجمیع اصناف همکاری نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی یزد با اشاره به تجمیع اصناف در یزد از عدم همکاری شهرداری و شورای شهر یزد انتقاد کرد.

شهرداری و شورای شهر یزد برای تجمیع اصناف همکاری نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حسن ضیایی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد با تشریح برنامه‌ها و اقدامات اصناف یزد اظهار داشت: تجمیع اصناف استان یزد از برنامه‌های مجمع امور صنفی یزد است اما متاسفانه شورای شهر یزد و شهرداری برای تحقق این امر همراهی و همکاری لازم را ندارند.

وی ادامه داد: پراکندگی اصناف در سطح شهر زیاد است و برای انجام امور صنفی واحدهای تولیدی، مراجعان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که تجمیع اصناف در سهولت انجام کار نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه زمینی در مساحت 16 هزار متر مربع از 17 سال پیش تاکنون خریداری شده و برای تجمیع آماده است، از سنگ‌اندازی شهرداری یزد انتقاد کرد.

ضیائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیمات کلان و انجام کارهای نظارتی اصناف در سطح استان یزد گفت: برگزاری هر ساله نمایشگاه‌های بهاره در دستور کار شورای اصناف قرار دارد که امسال نیز این نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره که در سطح استان برگزار می‌شود، کاهش فشار اقتصادی و سهولت در تامین مایحتاج مردم است.

رئیس مجمع امور صنفی یزد بیان داشت: با ورود به ماه اسفند، التهابی در بازار به وجود می‌آید و تقاضا برای اقلام و نیاز برای عرضه افزایش می‌یابد که برگزاری نمایشگاه بستر مناسبی را برای عرضه مناسب فراهم می‌کند.

وی افزود: برای تنظیم بازار شب عید همه برنامه‌ریزی‌ها با موفقیت انجام شده و ذخیره‌سازی مطلوب از گوشت قرمز و گوشت مرغ همچنین سیب و پرتغال و دیگر موارد صورت گرفته است.

ضیائی تصریح کرد: طرح‌های فروش فوق‌العاده هم با نظارت کامل بر کمیت و کیفیت توزیع کالاها و خدمات اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نوسانات نرخ کالاهای عرضه شده در بازار افزود: گرانی‌ها ارتباطی با اصناف ندارد و کالاها از مبدا گران است که واحدهای صنفی نیز مجبور هستند کالای خود را بر اساس نرخ خرید گران بفروشند.

مسئول بازرسی مجمع امور صنفی یزد نیز در این نشست از ثبت 5 هزار و 400 فقره شکایت مردمی در سال جاری در شورای اصناف یزد خبر داد.

حمید دره‌شیری اظهار داشت: روزانه 25 فقره شکایت در سامانه اصناف یزد ثبت شده که در مدت 48 ساعت به این شکایات رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه 40 درصد شکایات مطرح شده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، گفت: 2 هزار و 200 پرونده از شکایت‌های مردمی با شاکی خصوصی در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت.

مسئول بازرسی اصناف یزد تصریح کرد: همچنین طی این مدت تعداد 2 هزار و 300 پرونده نیز با جلب رضایت شاکی مختومه شده است.

وی بیان داشت: در بررسی‌ها از پرونده‌های تشکیل شده مشخص شد که در 600 پرونده نیز تخلفی صورت نگرفته و شکایت مطرح شده قابل رسیدگی نبوده است.

* اجرای طرح نظارت ویژه ایام نوروز

دره‌شیری در ادامه از اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در سطح واحدهای صنفی استان یزد خبر داد و گفت: طرح نوروزی از ابتدای اسفند تا نیمه فروردین آینده اجرا می‌شود که در این مدت با هرگونه تخلفی حتی عدم درج قیمت‌ها نیز برخورد خواهد شد.

وی همچنین از نظارت و بازرسی بر واحدها در طول سال خبر داد و افزود: در سال جاری تعداد 6 هزار و 500 فقره بازرسی در استان صورت گرفته است که از این تعداد نیز 4 هزار و 326 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

دره‌شیری با اشاره به اینکه امروز کمترین مشکل و تخلف از ناحیه واحدهای دارای مجوز و پروانه فعالیت است، عنوان کرد: در مقابل واحدهای غیرمجاز و فاقد پروانه کسب عمده مسائل را ایجاد می‌کنند.

وی تعداد واحدهای فاقد پروانه کسب در استان را 9 هزار واحد اعلام کرد.

انتهای پیام/90004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول