اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مس ایران خبر داد

برگزاری جایزه ادبی و فرهنگی کرمان توسط صنایع مس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: صنایع مس ایران جایزه ادبی، فرهنگی و هنری استان کرمان را در اسفند ماه هر سال برگزار می‌کند.

برگزاری جایزه ادبی و فرهنگی کرمان توسط صنایع مس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نعمت‌الله پوستین‌دوز در آیین نکوداشت سیدعلی میرافضلی شاعر و پژوهشگر فرهیخته ایران و کرمان اظهار داشت: میرافضلی انسانی فرهیخته، پژوهشگر و میراث فرهنگی، ادبی، اخلاقی و دینی است.

وی ابراز داشت: صنایع ملی مس ایران جایزه ادبی، فرهنگی و هنری استان کرمان را به صورت سالانه در اسفند ماه میزبانی می‌کند و این برنامه را به فال نیک می‌گیریم که بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم.

پوستین‌دوز با اشاره به اینکه مس یک فلز صنعتی و هنری است، افزود: از گذشته‌های دور این فلز خوش‌رنگ و نگار جایگاه خود را در زندگی بشر داشته است و مس به عنوان نماد تبلور اندیشه انسان و بهره‌مندی از طبیعت لایزال الهی است.

وی تصریح کرد: عصر دانایی بدون مس معنا ندارد و ما ایرانی‌ها صاحب یکی از استراتژیک‌ترین منابع طبیعی یعنی مس هستیم.

پوستین‌دوز ابراز داشت: کرمان استانی زرخیز، دین‌پرور، هنرپرور و تاریخ‌پرور است که از دوره‌های گذشته در تمام تمدن‌های بشری نقش ایفا کرده است و در حال حاضر هم جایگاه پررنگی را دارد.

وی اذعان داشت: امروز ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه‌های مختلف می‌شناسند و دشمنان از هویت فرهنگی و دینی ما نگران هستند، زیرا فرهنگ مکتوب و تاریخ ما ریشه‌دار است.

پوستین‌دوز خاطر نشان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران یک شرکت میان‌نسلی است که به گذشته، حال و آینده اختصاص دارد و آن را باید با اندیشه و دانایی بارور کنیم و ارتقا دهیم.

وی گفت: مس ایران یک نماد اقتصادی است و در سطح یک استان و یا یک بنگاه نیست و در سطح ملی مطرح است و توسعه پایدار ایران را بر عهده دارد.

پوستین‌دوز اظهار داشت: علاوه بر سرمایه‌های اقتصادی، انسانی و طبیعی که در صنایع مس ایران داریم، نیاز است که سرمایه‌های اجتماعی را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: بُعد ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان پررنگ است و قصد داریم با کمک دوستان بُعد فرهنگی این باشگاه را هم پررنگ کنیم.

این مسئول گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی مس ایران باید یک رسانه باشد که فرهنگ و ورزش دو بال این رسانه هستند و فوتبال ویترین این باشگاه است.

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول