اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی:

بنیاد فرهنگی «احمدی گیوی» تأسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از تأسیس و راه‌اندازی بنیاد فرهنگی «استاد حسن احمدی گیوی» فرزند برومند شهرستان کوثر خبر داد.

بنیاد فرهنگی «احمدی گیوی» تأسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در نشست با مؤسسان این بنیاد فرهنگی در مورد تشکیل چنین بنیادی در کوثر اظهار داشت: تشکیل بنیاد فرهنگی به اسم یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگ و ادب این کشور اقدامی نو و جدید در سطح استان است که با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد چهره همیشه ماندگار ادبیات کشور تأسیس می‌شود.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه خلخال و کوثر یکی از نخبه‌خیزترین مناطق کشور و استان محسوب می‌شود، علما، اساتید و دانشمندان برجسته‌ای هم از این خطه رشد یافته‌اند که باید قدر آنها بهتر و شایسته دانسته شود.

جعفری‌بنه خلخال لزوم توجه شایسته به مقام شامخ چنین شخصیت‌هایی را به همراه تجلیل از جایگاه‌های علمی، ‌فرهنگی و اجتماعی آنها ضروری اعلام کرد و افزود: ما به یک نگاه و رویکرد مثبت و عمل‌گرایانه نیاز داریم تا بتوانیم حرکت‌ها را به سمت تحول واقعی سوق دهیم.

این استاد دانشگاه‌ در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: حسن احمدی گیوی بی‌شک یکی از سرآمدترین و ارزشمندترین نیروی فرهنگی و ادبی این کشور است که خدمات شایان توجه و ماندگاری را با تألیف بیش از 60 جلد کتاب مرجع و پرورش هزاران استاد، معلم و شخصیت علمی و ادبی که هرکدام از آنها در حال حاضر از برجستگان کشور محسوب می‌شوند، انجام داده است.

برگزاری همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر علمی جنوب استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تشکیل بنیاد فرهنگی حسن احمدی گیوی می‌تواند نقطه آغازی برای تکریم مقام علمی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی این استاد فقید و دیگر بزرگان منطقه باشد.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه تصریح کرد:‌ در کنار این اقدام که با استقبال مردم فرهنگ دوست کوثر و خلخال و خانواده آن زنده یاد به ویژه فرزند برومندش فرهنگ احمدی گیوی که به مانند پدر از بزرگان علمی و متخصصان کشور است، مواجه شده، همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر علمی و اهل قلم در سه ماهه دوم سال آینده یکی از برنامه‌ریزی‌های اساسی است.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس بیان داشت: در این همایش با تشکیل بانک اطلاعات از تعدادی بزرگان و صاحبان آثار تألیفی و ارائه‌کنندگان خدمات علمی که چهره ماندگار نیز محسوب می‌شوند در حوزه‌های مختلف علمی و ادبی تجلیل می‌شود.

جعفری‌بنه خلخال از مسئولان فرهنگ دوست و تلاشگر شهرستان‌های خلخال و کوثر به همراه علاقمندان و آگاهان حوزه فرهنگی خواست، زمینه اجرایی شدن چنین همایشی را در کنار تشکیل بنیاد فرهنگی استاد حسن احمدی گیوی فراهم آورند.

انتهای پیام/62001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول