اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد پیشگری از اعتیاد بیجار:

نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه الزامی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد پیشگری از اعتیاد بیجار گفت: با همکاری مردم خانواده‌ها و مسئولان فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه باید گسترش و نهادینه شود.

نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حسن واصلی ظهر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و بانیان قلم و اندیشه در سالن کنفرانس مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی پیشگیری اولیه از اعتیاد می‌توان از ترویج و گسترش این پدیده خانمان‌سوز در جامعه جلوگیری کرد.

دبیر ستاد پیشگیری از اعتیاد بیجار افزود: مبارزه با عرضه مواد مخدر و یا برنامه‌ریزی و اجرا در حیطه درمان نمی‌توانند به تنهایی مؤثر باشند بلکه موثر بودن پیشگیری برنامه‌ریزی‌های علمی صورت گیرد تا بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

دبیر ستاد پیشگیری از اعتیاد بیجار خاطرنشان کرد: اغلب برنامه‌ریزی‌ها درباره کسانی انجام می‌شود که به دام اعتیاد افتاده‌اند در حالی که کسانی که هنوز گرفتار این معضل نشده‌اند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مقوله اعتیاد به جنگ نرم و تهدید علیه امنیت ملی کشور تبدیل شده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت کشورمان را قشر جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند و اکنون در معرض تهدید مواد مخدر قرار دارند باید آگاهانه و مدبرانه در زمینه پیشگیری از اعتیاد اقدام کرد.

واصلی تصریح کرد: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر محرک باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه مهم‌ترین سن برای پیشگیری، سنین کودکی و نوجوانی است ضروری است هر نوع پیشگیری با روش‌های علمی انجام شود و مطمئن باشیم که این روش‌ها پیامد منفی برای جامعه به همراه ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: در مناطق مختلف دنیا نوع مواد مخدر مصرفی متفاوت است و در ایران به ترتیب تریاک، شیره، سوخته تریاک، مواد محرک، کراک و هروئین متاسفانه بیشترین مصرف را دارد.

دبیر ستاد پیشگیری با مواد مخدر بیجار یادآور شد: ابتلا به بیماری‌های متعدد جسمی و روانی از جمله بیماری‌های عفونی و واگیر و در رأس آنها ایدز از عوارض مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: مواد محرک عوارض خیلی بیشتری نسبت به مواد مخدر سنتی دارند به گونه‌ای که در برخی موارد مشاهده می‌شود که نیمی از تخت‌های بیمارستان‌های روانی به این بیماران اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سن برای پیشگیری، سنین کودکی و نوجوانی است و باید مداخلات و پیشگیری‌ها به شیوه علمی صورت گیرد تا نتیجه معکوس نداشته باشد.

دبیر ستاد پیشگیری از اعتیاد بیجار در پایان گفت: انسان باید با مدیریت خویشتن خویش، استفاده از تجربیات دیگران، زندگی عاقلانه و متدینانه همراه با مذهب و آموزه‌های دینی و حفظ رسالت خانوادگی خویش از جایگاه ارزشمند انسانی خود دفاع کند تا هیچگاه در زندگی دچار انحراف نشود.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول