اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

یارانه‌ها باید ادامه یابد / فاز دوم به صورت کالایی

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدم پرداخت یارانه‌ها در سال‌های آینده باید ادامه پیدا کند چرا که معتقدم نمی‌شود اجرای این برنامه را ادامه نداد اما شکل اجرای مرحله دوم باید تغییر پیدا کند.

یارانه‌ها باید ادامه یابد / فاز دوم به صورت کالایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن رضایی صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان احزاب و گروه‌های سیاسی در اردبیل اظهار داشت: بحث ما شکل اجرای مرحله دوم است که به رغم اینکه نمی‌توان در ادامه اجرای مرحله اول چندان تغییراتی را ایجاد کرد اما ادامه این روند خطرناک به نظر می‌رسد و احساس می‌شود با این شکل یارانه‌ها تورمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم باید به شکل پرداخت کالایی عمل شود هر چند که بنده این مدل پرداخت را قبول ندارم اما برای کاستن از التهاب بازار و کاهش نقدینگی باید به این سمت حرکت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته می‌توانیم پولی را نیز به حساب مردم واریز کنیم تا از این بابت پول در حساب در‌آمدی مردم صرف کارهای اقتصادی و تولیدی شود و سود حاصل از آن به حساب مردم برگردد که به نظر می‌رسد رقم آن حدود 110 هزار تومان باشد.

رضایی گفت: ما باید پرداخت یارانه‌ها را با هدف ارتقای تولید و حل مشکلات اقتصادی ادامه دهیم و در کنار آن زمینه و بستر شکوفایی حوزه‌های کشاورزی و در‌آمد‌زایی در این بخش را احیا کنیم.

وی عنوان کرد: ما باید در پرداخت یارانه‌ها به شکل کنونی واقعاً به امر تولید، اشتغال و در‌آمد‌زایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا مبادا مشکلات به وجود آمده و نارسایی‌های احتمالی نگرانی‌ها را افزون کند.

* سفرهای استانی با هدف شناخت آب و هوا صورت نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاندیدای احتمالی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی خود اشاره کرد و بیان داشت: بنده سفرهای استانی خود را به هیچ‌وجه برای شناخت آب و هوا و یا موقعیت استان‌های مختلف انجام نمی‌دهم چرا که بنده بارها به استان اردبیل سفر کرده‌ام و شناخت خوبی از این استان دارم ولی در سفرها می‌کوشم بخش عمده‌ای از وقت خود را صرف حضور در دانشگاه‌ها کنم به طوری که هیچ مسئولی به اندازه بنده در سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها و بین جوانان حضور نیافته به طوری که بنده در اوج فتنه 88 نیز در دانشگاه‌ها حاضر شده و به سئوالات آنها پاسخ دادم.

رضایی افزود: فعالیت‌های بنده در مرحله اول و سال‌های 50 تا 59 در قالب حزب منصوران فعالیت‌های سیاسی بوده است به طوری که بنده در سال 52 دستگیر شدم و سپس در رشته مکانیک تحصیلات‌ام را ادامه داده و تا سال 59 نیز کار سیاسی انجام می‌دادم.

وی تصریح کرد: بعد از آغاز جنگ تحمیلی و اشغال کشورم بر اساس تکلیف و وظیفه‌ای که داشتم و اشغال کشورم را ننگ بزرگی برای خود محسوب می‌کردم لباس سیاست را کنار گذاشته و لباس رزم پوشیدم تا در کنار رزمندگان در سنگر دفاع از اسلام حاضر باشم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بعد از 16 سال دوباره به عرصه سیاست بازگشتم اما این بار عرصه سیاسی با دفعه قبل فرق می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضایی ابراز داشت: اگر بنده در انتخابات 88 با تاخیر آمدم در حالی که جبهه‌بندی‌ها صورت گرفته بود این بار قصد ورود جدی به انتخابات را دارم که البته قطعاً در ماه‌های آینده تصمیمم را در این زمینه به همراه برنامه‌ها اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/62003/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول