اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فریدن، چادگان در مجلس:

دولت آتی آینده‌نگری در هدفمندی یارانه‌ها را مد نظر قرار دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فریدن در مجلس گفت: آینده‌نگری و دقت لازم در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها انجام نشده بود بنابراین واکاوی طرح هدفمندی نکته مهمی است که در مراحل بعدی باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد.

دولت آتی آینده‌نگری در هدفمندی یارانه‌ها را مد نظر قرار دهد

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره مشکلات فراروی دولت آینده اظهار کرد: در دولت فعلی گام بلندی برای رسیدن به یکی از اهداف انقلاب که همان واقعی شدن قیمت کالاها و خدمات بود برداشته شد اما این مسئله کارشناسی شده نبود.

وی افزود: به طور معمول در تمام دنیا پیش از انجام یک کار بزرگ اقتصادی پژوهش‌های کارشناسی انجام شده و تجارب دیگران را نیز در آن کار مد نظر قرار می‌دهند.

نماینده مردم فریدن در مجلس تاکید کرد: همچنین زمانی که طرحی توسط کارشناسان تصویب می‌شود، هیچ‌گاه در یک مرحله به اجرا در نمی‌آید چرا که هر قدر طرح مورد نظر کارشناسی شده باشد نقاط ضعف و قوت آن در عمل مشخص نیست.

وی ادامه داد: علم اقتصاد و مدیریت ایجاب می‌کند که برای اجرایی شدن یک کار مقاطع زمانی مختلفی را در نظر گرفت تا نقاط ضعف و قدرت طرح مورد واکاوی دقیق گیرد و اگر نتیجه کلی موفقیت‌آمیز بود مراحل بعدی اجرایی می‌شود.

اسفنانی با بیان اینکه این آینده‌نگری و دقت لازم در گام نخست هدفمندی یارانه‌ها در کشور اتفاق نیفتاد و از ابتدا خیز بلندی برداشته شد، تأکید کرد: مهم‌ترین مشکل دولت آینده رفع این دغدغه است که آیا هدفمندی یارانه‌ها را ادامه دهد و در صورت ادامه یافتن به چه شیوه و سبکی آن را سامان‌دهی کند.

وی با بیان اینکه اکنون هدفمندی یارانه‌ها دارای ایرادات جدی است، گفت: در هیچ کجای دنیا هدفمندی با پرداخت نقدی و در نتیجه تورم مواجه نشده است چرا که تزریق وجه نقد بدون پشتوانه و حساب و کتاب سبب تورم غیر قابل جبران می‌شود.

نماینده مردم فریدن تأکید کرد: در تمام کشورهایی که هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کنند همچنان برخی کالاها یارانه دارند، تأکید کرد: در هیچ کجای دنیا مشاغلی همچون کشاورزی شامل حذف یارانه نشده است چرا که این کار باعث ضعیف شدن  کشاورزان می‌شود چرا که نمی‌تواند کالایش را مطابق با قیمت جهانی عرضه کند که این اتفاق در کشور ما رخ داد.

وی سر و سامان دادن به اقتصاد کشور و مشخص کردن وضعیت هدفمندی یارانه‌ها مهم‌ترین اقدام دولت بعدی باید قرار بگیرد اضافه کرد: کشور ایران اکنون در شرایط تحریم قرار دارد و دشمن نیز قصد کوتاه آمدن ندارد بنابراین دولت بعدی باید راهکارهای لازم را برای رهایی از وضعیت موجود بدون تسلیم در برابر دشمن فراهم کند.

انتهای پیام/63008/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول