اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقیخبر داد

اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها از سال آینده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود رهبر انقلاب و توصیه به تعامل دولت و مجلس از سوی ایشان، گام دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز از سال آینده آغاز می‌شود.

اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از  اهر، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در جمع اهالی روستای قشلاق شاهوردی از توابع اهر، افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال به جهت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار است و در واقع این راهپیمایی تمرین حضور در انتخابات خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف استان، اظهار داشت: اقدامات عمرانی بعد از انقلاب اسلامی به نوبه خود باارزش است اما آنچه که ما از این انقلاب به دست آورده‌ایم حس خودباوری و عزت و عظمت در سایه اسلام و وحدت و همدلی در پرتو رهبری مرجعیت دینی است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منافع تمام ابرقدرت‌ها را در منطقه مورد تهدید قرار داده و ملت‌ها می‌بینند که می‌توان در مقابل نظام سلطه ایستاد.

وی با بیان این که اسلامیت اساس انقلاب اسلامی است، افزود: تلاش دشمن بر این است که اسلامیت انقلاب را مورد خدشه قرار دهد و در این راستا اسلام را دینی خشن معرفی می‌کنند که طالبان و القاعده نماینده آن است.

علیرضابیگی با بیان این که سیاست نظام سلطه برای توجیه فتنه‌افروزی‌های خود، سیاست دشمن‌تراشی است، تصریح کرد: نظام سلطه زمانی اردوگاه کمونیسم را به عنوان دشمن بشریت معرفی می‌کند و در عصر حاضر اسلام و انقلاب اسلامی را خطری برای جامعه جهانی تبلیغ می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دشمن تمام شیوه‌ها را برای مقابله با انقلاب اسلامی آزموده است، اظهار داشت: در کمال ناباوری دشمنان، انقلاب اسلامی توانسته هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند که جنگ هشت ساله بهترین مصداق آن است؛ چرا که ما به برکت جنگ توانستیم به یک قدرت راهبردی در منطقه تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: منزوی شدن جمهوری اسلامی ایران خیال خامی است که آمریکا و نظام سلطه از اعمال فشار و تشدید تحریم‌ها تعقیب می‌کند و با وجود این فشارها مسیر پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف متوقف نشده است.

علیرضابیگی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران گفت: ملت ایران همان‌طور که جنگ را به فرصت تبدیل کرد می‌تواند تحریم اقتصادی را هم به فرصتی برای شکوفایی و رونق اقتصادی تبدیل کند.

وی با بیان این که اقتصاد بدون نفت توصیه امام راحل و مقام معظم رهبری به همه دولت‌ها بوده، افزود: باید آن قدر توانایی اقتصادی داشته باشیم که در این عرصه پیش‌دستانه عمل کنیم و اجازه ندهیم دشمن برای ما شرط تعیین کند که این امر مستلزم تعریف منابع جدید برای تحصیل ارز و رهایی از وابستگی به ثروت نفت است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اصلاح ساز و کارهای اقتصادی برای نیل به عدالت اجتماعی، خاطرنشان کرد: لازمه این امر، واقعی شدن شرایط اقتصادی و قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم برای جبران این موضوع است که قانون هدفمندی یارانه‌ها با این هدف اجرا شد.

وی به اظهارات مخالفان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر این که اجرای گام دوم این طرح موجب افزایش نقدینگی و تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود، اشاره و تصریح کرد: واقعیت این است که با اجرای این گام و افزایش یارانه نقدی، پول جدیدی وارد چرخه اقتصاد نمی‌شود بلکه این مبلغ از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی پرداخت خواهد شد.

علیرضابیگی گفت: تفاوت چشمگیر قیمت‌ها در داخل و خارج از کشور موجب سرازیر شدن میلیون‌ها کارگر خارجی به کشور و اشغال فرصت‌های شغلی توسط آنها شده است که برای مقابله با این موضوع باید شرایط اقتصادی در هر دو سوی مرزهای کشور به حالت تعادل برسد.

وی با تاکید بر این که اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر است، افزود: خوشبختانه با ورود رهبر انقلاب به این موضوع و توصیه به تعامل دولت و مجلس از سوی ایشان، پرداخت کمک نقدی به حساب مردم در اسفند ماه تصویب شد و گام دوم هدفمندی نیز از سال آینده آغاز می‌شود.

علیرضابیگی با بیان این که هدف دولت این است که همه مردم به طور عادلانه از فرصت‌ها بهره‌مند شوند، افزود: ثروت باید در اختیار مردم باشد و خود مردم اقتصاد را مدیریت کنند و هر کسی که به دنبال کسب ثروت است باید رضایت مردم را جلب کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خسارت‌های زلزله ارسباران را نتیجه غفلت از فرصت‌ها دانست و گفت: کم‌توجهی روستاییان به موضوع مقاوم‌سازی در این مناطق موجب شد که کار هشت‌ساله در مدت چهار ماه انجام شود و امروز این مناطق به جلوه‌ای از توجه دولت به مناطق محروم و تلاش برای رفاه و آسایش مردم تبدیل شده است.

وی با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌ها به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق زلزله‌زده، افزود: تصمیم‌گیری دولت در این حادثه مسئولانه بود و با اقداماتی که انجام شد، امروز با سربلندی به مناطق زلزله‌زده نگاه می‌کنیم.

انتهای پیام/60002/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول