اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

مرحله دوم هدفمندی نباید شوک روانی وارد کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در صورت تصویب مجلس در سال آینده شوک روانی و بار اقتصادی سنگینی را به همراه داشته باشد.

مرحله دوم هدفمندی نباید شوک روانی وارد کند

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها خصوصاً در تخصیص سهمیه تولید و همچنین بهداشت و درمان، دولت با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه شد و به معنای واقعی نتوانست بر تورم و گرانی‌ها غلبه کند، اجرای مرحله دوم باید با تدبیر بیشتر و برداشتن گام به گام اجرایی شکل عملیاتی به خود بگیرد وگرنه افزایش نقدینگی تورم شدید را به دنبال خود می‌آورد.

وی تصریح کرد: معتقدم در اجرای مرحله دوم دو بخش تولید و همچنین بهداشت و درمان باید از ثمرات و نتایج حاصل بهره‌مند شوند تا در یک نگاه جامع و کامل و اقدامات کارشناسی بتوان مرحله دوم هدفمندی را به مقصد رساند.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: در این مرحله باید آثار مثبت بیشتر نمایان شده و با کاهش هزینه‌ها آثار منفی هدفمندی یارانه‌ها به حداقل برسد.

این مسئول اضافه کرد: هر چند دولت اصرار می‌کند تا به هر نحو ممکن این قانون را در فازهای بعدی اجرایی کند، اما مجلس به شرط تکمیل کارهای کارشناسی در این زمینه اقدام اساسی را انجام داده و مجوز لازم را آن هم در سال آینده خواهد داد.

این نماینده مجلس بیان کرد: تا آخر سال 91 نشست‌های مشترک دولت و مجلس در مورد نحوه مطلوب اجرای مرحله دوم ادامه دارد و ما امیدواریم به شکل صحیح، کامل اما گام به گام قانون هدفمندی یارانه‌ها در فازهای بعدی اجرایی شود.

وی ادامه داد:‌ در اصل اجرای هدفمندی دولت و مجلس هیچ اختلاف نظری با هم ندارند، بلکه بیشترین اختلاف نظر در نحوه اجرا و به کار بردن تدبیر و عقلانیت که از نشانه‌های اقتصاد سالم است، می‌باشد تا بتوان به هدف‌گذاری نهایی رسید.

افضلی‌فرد گفت: اگر براساس کار کارشناسی و مدبرانه هدفمندی یارانه‌ها انجام نشود، ما در بی‌هدفی به مقصد نمی‌رسیم و حتی اصل موضوع را نیز فراموش می‌کنیم.

وی رویکرد اصلی هدفمندی یارانه‌ها را تقویت و حمایت از تولید توصیف کرد و افزود: ما با تقویت جبهه تولید قطعاً در برابر تحریم‌های بیگانگان آسیب‌پذیر نمی‌شویم و در کنار آن قادر هستیم زهر تحریم‌ها را به حداقل رسانده و به اشتغال پایدار کمکی حقیقی داشته باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سایه تولید است که محصولات داخلی تقویت شده و گرایش به مصرف کالاهای تولیدی داخل کشور افزایش می‌یابد و از طرف دیگر 10 درصد منابع یارانه باید به تأمین داروها و نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد که در این امر باید واقعیت‌ها را مد نظر داشت.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: در اصلاح قیمت‌ها نیز ضرورت دارد به گونه‌ای اقدام شود تا بار روانی بیشتر متوجه جامعه نشود و طوری نباشد که با دادن 100 هزار تا 150 هزار تومان یارانه شوک ناشی از آن به تورم بیشتر دامن بزند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان سخنان خود ادامه داد: اگر دولت سازگارهای دقیقی را در این زمینه طراحی کند به یقین آثار سوء هدفمندی یارانه‌ها به حداقل رسیده و ما بیش از هر زمان دیگر قادر می‌باشیم اقتصاد داخلی و تولیدمان را قدرتمند کنیم.

انتهای پیام/2122/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول