اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور مطرح کرد

موفقیت استان زنجان در پیاده‎سازی مدل تعالی استانداری

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: استان زنجان در پیاده‎سازی مدل تعالی استانداری موفقیت بزرگی کسب کرده است.

موفقیت استان زنجان در پیاده‎سازی مدل تعالی استانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر شجاعان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استانداری‏ها به عنوان عالی‎ترین دستگاه حاکمیتی در سطح هر استانی باید یک الگو و روش برای تعالی مجموعه خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با وجود یک الگوی متعالی، مدیریت دستگاه‎های اجرایی ممکن می‏شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس دستگاه‎های هر استان با یک الگوی مناسب کارها را سازماندهی می‏کنند.

مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه ارائه یک الگوی متعالی در استانداری‎‌ها یکی از دغدغه‏های مهم وزارت کشور بود، تصریح کرد: سازماندهی‎هایی در این زمینه در وزارت کشور صورت گرفت.

*بومی‏سازی الگوهای تعالی در کشور

وی با تأکید بر اینکه مطالعاتی بر اساس الگوهای موجود در سطح جهان صورت گرفت، اضافه کرد: الگوی بومی‏ شده براساس شرایط حاکمیتی در استانداری‏ها طراحی و تعریف شد.

شجاعان با بیان اینکه پنج استان به عنوان پایلوت برای اجرای مدل تعالی استانداری‏ها در کشور برگزیده شد، ادامه داد: این استان‎ها زمینه‎های لازم برای اجرای طرح موردنظر را دارند.

وی با اشاره به اینکه استان‎های پایلوت برای اجرای طرح تعالی استانداری‎ها شامل قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی و اصفهان بوده است، یادآور شد: ظرفیت این استان‏ها و تعهد استانداران به مدل‎های به‎روز مدیریتی از جمله معیارهای انتخاب این استان‏ها برای اجرای الگوی تعالی استانداری بوده است.

*پیاده‏سازی مدل تعالی استانداری در استان زنجان

مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور با تأکید بر اینکه استان زنجان موفق به پیاده‎سازی مدل تعالی استانداری‎ با عنوان الگوی استانداری معیار شده است، ابراز داشت: این مدل بر اساس شرایط استان بومی‏سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای موفق این طرح در پنج استان پایلوت، مدل تعالی استانداری در سایر استان‏های کشور نیز اجرا می‏شود، خاطرنشان شد: اجرای این مدل در سایر استان‏ها در سال آینده در دستور کار گرفته و پیاده‎سازی می‏شود.

شجاعان، هدف از اجرای مدل تعالی استانداری را در استان‏های کشور، شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها برشمرد و افزود: براساس این مدل نقاط ضعف بهبود پیدا می‏کند.

وی اظهار داشت: بر اساس مدل تعالی استانداری یک چرخه بهبودی در سایر استان‏ها ایجاد و پروژه‏های بهبود نیز شناسایی و اجرا می‏شود.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول