اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور خبر داد

اجرای مدل استانداری معیار در پنج استان پایلوت

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کشور گفت: مدل استانداری معیار در پنج استان کشور به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

اجرای مدل استانداری معیار در پنج استان پایلوت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر شجاعان بعدازظهر امروز در جلسه مدل استانداری معیار اظهار داشت: برخی از استانداری‎ها و استان‌های کشور به دلیل حضور مدیران موفق و جدی شاهد تغییرات و رشد قابل توجهی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از مدیریت قوی استاندار برخوردار است، خاطرنشان کرد: در هر مدلی و در هر تغییر نگرشی تعهد مدیریت ارشد استان به عنوان یک اصل مهم مطرح است.

مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه در استان زنجان تعهد لازم برای اجرای مدل استانداری معیار ایجاد شده است، اضافه کرد: نگاه علمی و منطقی به اجرای این مدل در استان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای هر کاری باید یک الگو و مدل طراحی شود، تصریح کرد: تعریف الگوی مناسب برای رشد و بالندگی هر سازمان و دستگاهی مورد نیاز است.

*احساس خلا وجود یک الگوی تعالی در استانداری‎های کشور

شجاعان با تاکید بر اینکه نبود یک الگوی تعالی در استانداری‌های کشور احساس می‌شد، یادآور شد: با توجه به اجرای مدل‌های تعالی در سطح دنیا تجربیات خوبی نیز در این زمینه کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی الگوهای موجود در سطح دنیا و بومی‌سازی آن بر اساس ساختار و وضعیت استانداری‎ها یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه بود، ادامه داد: برای این منظور مدل‌های مختلف بررسی شده و مدلی به عنوان الگو تعریف شد.

*پرداختن به قابلیت‌ها و توانمندسازی‌ها در مدل

مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه باید در ارزیابی‎ها به بعد قابلیت‌‌سازها و توانمندسازها توجه شود، اذعان داشت: باید روند پیشرفت و رشد پایدار مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نباید با شاخص‎های ناقص به مباحث کلی پرداخته شود، خاطرنشان کرد: تضمین موفقیت سازمان در بلندمدت یکی از شرایطی است که الگوی استانداری معیار ایجاد می‌کند.

شجاعان اظهار داشت: اجرای مدل استانداری معیار روند رو به بهبود و ادامه‌داری دارد.

*شناسایی نقاط ضعف و قوت بر اساس مدل استانداری معیار

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه اجرای مدل استانداری معیار در استان زنجان اجرا شده است، تصریح کرد: این اقدامات مراحل اولیه طرح بوده و شناسایی نقاط ضعف و قوت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه باید در نقاط اصلی بهبود تمرکز شود، اضافه کرد: این نقاط بیشترین نقش را در تعالی یک سازمان دارند.

وی با اشاره به اینکه گامی که در استان زنجان برداشته شده است گام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، افزود: استانداری به عنوان یک دستگاه ارشد در هر استانی باید در مرحله نخست تعالی شود تا سایر دستگاه‌ها نیز این مدل تعالی را رعایت کنند.

*اجرای آزمایشی مدل استانداری معیار در پنج استان

شجاعان با بیان اینکه الگوی ارائه شده با عنوان مدل استانداری معیار در سطح پنج استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شده است، ادامه داد: برخی از استان‌ها تا پایان اجرای طرح همکاری کرده و برخی نیز در وسط راه ماندند.

وی اذعان داشت: نگاه به مباحث علمی مدیریتی و نگاه به مدل‌هایی چون مدل تعالی استانداری معیار سبب سازماندهی مدیریت‌ها می‌شود.

*زنجان استان برتر در اجرای مدل استانداری معیار

مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه استان زنجان برترین استان در اجرای مدل استانداری معیار شناخته شده است، اظهار کرد: این استان به عنوان نخستین استان به این مرحله رسیده است.

وی با اشاره به اینکه الگوی تعالی استانداری معیار ضعف‌هایی نیز داشته است، ادامه داد: اجرای آزمایشی این طرح با هدف شناسایی نقاط ضعف الگو و برطرف کردن آنها است.

شجاعان افزود: با اجرای آزمایشی مدل استانداری معیار در استان‌های پایلوت این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73006/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول