اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری تالش:

درختان قطع شده تالش خطرساز بودند/دستور از استانداری صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری تالش گفت: قطع هشت اصله درخت به دلیل خطرساز بودن آن ها صورت گرفت.

درختان قطع شده تالش خطرساز بودند/دستور از استانداری صادر شد

سید معصوم موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش درباره اعتراض‌های مردمی نسبت به هشت اصله درخت در مقابل شهرداری این شهر، اظهار کرد: دو نامه از استانداری گیلان به تاریخ 16 و 23 آبان امسال مبنی بر شناسایی درختان خطرساز و هرس کردن و یا قطع آن ها به دست ما رسید.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و احتمال سقوط درختان روی سیم‌های برق و قطعی تاسیسات، درختان خطرساز در تالش شناسایی و قطع شدند.

سرپرست شهرداری تالش با بیان اینکه یک تقاضای دیگر نیز از طرف بیمارستان شهید نورانی تالش به صورت مکتوب به دست ما رسید، گفت: رئیس بیمارستان نورانی تالش نیز از ما تقاضا کرده بود که درختان نزدیک به این محوطه احتمال سقوط دارند که باید نسبت به قطع آن ها اقدام شود.

وی، کم‌عرض بودن پیاده‌رو و ضخامت درختان را از جمله موارد خطرآفرین درختان قطع شده ذکر کرد و افزود: ضخامت درختان به بیش از یک‌متر می‌رسید در حالی که عرض خیابان نیز یک‌متر است و با توجه به ریشه‌های ضعیف درختان، احتمال واژگونی آن ها و بروز خطرهای جانی و مالی وجود داشت به همین دلیل نسبت به قطع آن ها اقدام شد.

موسوی با بیان اینکه هشت اصله درخت در مقابل شهرداری تالش قطع شده است، تصریح کرد: کمیسیون ماده هفت شهرداری تالش از نظر قانونی اختیار شناسایی درختان را دارد و موضوع قطع درختان در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تصریح بر اینکه این کمیسیون تشخیص داده که درختان خطرساز باید زودتر برداشته شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال خطر مالی و جانی برای شهروندان وجود داشت، به همین دلیل اقدام قطع درختان صورت گرفت.

این مسئول درباره کاشت نهال در تالش، اذعان کرد: امسال حدود 400 اصله درخت اقاقیا و 200 نوع نهال دیگر خریداری و به جای درختانی که در گذشته قطع شده بودند، کاشته شد.

وی، کاشت این درخت‌ها را در ورودی و خروجی شهر تالش عنوان کرد و یادآور شد: یک‌هزار و 500 اصله درخت از طریق منابع طبیعی شهرستان در اختیار شهرداری تالش قرار داده شده است که کاشته می‌شوند.

ا‌نتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول