اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مالیات بر ارزش افزوده بیرجند:

سازمان امور مالیاتی مرجع نظارت بر درآمد مؤسسات خیریه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مالیات بر ارزش افزوده بیرجند گفت مرجع نظارت بر درآمد و هزینه مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه سازمان امور مالیاتی کشور است.

سازمان امور مالیاتی مرجع نظارت بر درآمد مؤسسات خیریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا مجاهد ظهر امروز در کارگروه آموزش توجیهی قوانین امور مالیاتی و مباحث مالی سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی در ارتباط با مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه اظهار کرد: این مؤسسات مکلف به انجام مقررات و آیین‌نامه مربوطه از جمله تسلیم به موقع اظهارنامه، ترازنامه، حساب سود و زیان و کسر پرداخت مالیات اشخاص ثالث طبق قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

وی مرجع نظارت بر درآمد و هزینه مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه را سازمان امور مالیاتی کشور دانست و افزود: این سازمان می‌تواند این اختیارات را به ادارات امور مالیاتی مربوطه تفویض کند.

رئیس اداره مالیات بر ارزش افزوده بیرجند اضافه کرد: نظارت بر درآمد و هزینه مؤسسات عام‌المنفعه‌ای که دارای مال موقوفه هستند و با اداره آنها طبق قانون یا آیین‌نامه مربوطه به سازمان اوقاف و امور خیریه محول شده با سازمان یاد شده است.

مجاهد ادامه داد: موقوفات عام به طور کلی و مؤسسات عام‌المنفعه‌ای که اداره امور آنها به سازمان اوقاف و امور خیریه محول شده یا بشود در صورتی که فاقد متولی یا مدیر باشند مسئولیت انجام تکالیف به عهده اداره اوقاف و امور خیریه مربوط است.

وی متذکر شد: افرادی که از معافیت مالیاتی بهره‌مند شده‌اند موظفند حداقل 15 روز قبل از آغاز فعالیت‌های غیرانتفاعی مراتب را برای تعیین ناظر به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و صورتحساب درآمد و هزینه مربوط به فعالیت‌های موصوف را حداقل یک‌بار در هر سال مالی به مرجع ناظر تعیین شده تسلیم و گواهی نظارت دریافت کنند.

رئیس اداره مالیات بر ارزش افزوده بیرجند اذعان داشت: نهادهایی که طبق نظر هیئت وزیران جزء نهادهای انقلاب اسلامی شناخته شده یا بشوند نسبت به هدایا یا کمک‌های دریافتی نقدی و غیرنقدی از پرداخت مالیات معاف هستند.

مجاهد یادآور شد: انجمن‌ها و هیئت‌های مذهبی مربوط به اقلیت‌های دینی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از معافیت مالیاتی مکلفند گواهی لازم مبنی بر رسمیت خود را از وزارت کشور اخذ و به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند.

انتهای پیام/69010/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول