اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان:

اهرم مالیات از مؤثرترین حربه‌ها در جهت‌دهی اقتصاد کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: اهرم مالیات یکی از مؤثرترین حربه‌ها در جهت‌دهی به اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

اهرم مالیات از مؤثرترین حربه‌ها در جهت‌دهی اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل مالیات سیستان و بلوچستان، رضا قلاسی در بازدید و سرکشی از ادارات جنوب استان اظهار داشت: مالیات، اقتصاد کشور را در راستای رسیدن به اهداف کلان و ملی تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین وظایف نظام مالیاتی کشور، هدایت اقتصاد در مسیر پایداری و ثبات است افزود: در واقع اهرم مالیات یکی از مؤثرترین حربه‌ها در جهت‌دهی به اقتصاد کشور به شمار می‌رود که کشورهای غربی با استفاده و ایجاد زیرساخت و بسترهای لازم از آن توانسته‌اند به پیشرفت‌های اقتصادی بزرگی نائل آیند.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در واقع دولت‌ها با استفاده از نظام مالیاتی، حاکمیت خود را در کشور اعمال کرده و به اقتصاد کشور برای رسیدن به هدف‌های کلان و ملی کمک شایسته‌ای کرده‌اند که این امر در کشورمان با اجرای کامل طرح تحول نظام مالیاتی در آینده نزدیک به ثمر خواهد نشست.

قلاسی در این بازدید استانی که به منظور بررسی و پیگیری امورات مربوط به تحقق برنامه‌های عملیاتی سال 91 که در راستای سیاست‌های سازمان امور مالیاتی کشور تبیین و ابلاغ شده است و نیز مسائل مربوط به پیگیری مشکلات مؤدیان استان و دیدار با کارکنان این اداره کل در شهرستان خاش گفت: عدالت مالیاتی سرلوحه کاری مأموران مالیاتی است که به این طریق می‌توانند فضای تعاملی بین مؤدی و مالیات را همواره مستحکم‌تر کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار در کشور است کارکنان اداره امور مالیاتی شهرستان خاش را به سربازان اقتصادی کشور لقب داد.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان همچنین با حضور در جمع کارکنان اداره امور مالیاتی شهرستان سراوان گفت: پرداخت مالیات به روش الکترونیکی موجب کاهش هزینه‌های وصول و افزایش تکریم مؤدیان می‌شود.

قلاسی بیان کرد: با توجه به اینکه نقش سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تأمین اهداف عمده اجتماعی، اقتصادی و بودجه‌ای دولت با جمع‌آوری مالیات بر کسی پوشیده نیست مالیات ستانی به روش کاملاً الکترونیکی به‌گونه‌ای خواهد شد که ارتباط حضوری بین مؤدی و اداره امور مالیاتی مربوطه به ارتباط در فضای الکترونیکی نیز تبدیل خواهد شد.

وی در این سفر از واحدهای مالیاتی شهرستان‌های سیب و سوران و مهرستان بازدید کرد و افزود: با همکاری استانداری و فرمانداری این شهرستان‌ها به تجهیز کامل، اهتمام و رایزنی‌های لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان در بازدید از اداره امور مالیاتی سرباز اظهار داشت: تمکین مؤدیان به پرداخت مالیات در واقع نشانه‌ای از گسترش توسعه فرهنگ مالیاتی در بین عامه مردم است که به یاری خدا طرز برخورد صحیح کارکنان امور مالیاتی با اقشار مختلف جامعه که در اصطلاح معرف تکریم مؤدیان به منظور پرداخت و جذب درآمد مالیاتی است تأکید و صحه بر این امر دارد که توانسته‌ایم در اساسی‌ترین اقدام تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی کشور گام مثبت و ارزنده برداریم.

قلاسی در ادامه با حضور در جمع کارکنان اداره امور مالیاتی چابهار افزود: بندر چابهار در واقع یک منطقه اقتصادی برای توسعه استان و جنوب شرق کشور است که می‌تواند نقش بسزایی در واردات و صادرات کالا داشته باشد.

وی بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده در واقع شفاف سازی مبادلات اقتصادی را به علت ردیابی معاملات در زنجیره‌های واردات، تولید، توزیع و صادرات و تشویق سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات به همراه خواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مالیات در خدمت عدالت و شفافیت اقتصادی است و در این راستا نیز توجه بر برنامه‌ریزی اهداف کلان کشور بیش از پیش شده است و این امر با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در حال حاضر در دستور کار مجلس است نقش مالیات به عنوان اساسی‌ترین شاخص توسعه اقتصاد پایدار ملموس خواهد شد.

قلاسی همچنین از ادارات امور مالیاتی شهرستان‌های کنارک و نیکشهر بازدید کرد و از نزدیک به بررسی و پیگیری مسائل مربوط به مؤدیان و کارکنان ادارات یاد شده پرداخت.

وی در جمع کارکنان معاونت درآمدهای مالیاتی شهرستان ایرانشهر گفت: قوانین مالیاتی در کشور به‌گونه‌ای وضع شده است که پرداخت مالیات از سوی مؤدیان توأم با میل و رغبت همراه است.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهار عدالت مالیاتی با افزایش خوداظهاری‌ها مبین این مهم است.

قلاسی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در راستای شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در زیر بخش‌های اقتصادی به منظور جلوگیری از امتیازدهی به دشمنان و بهبود سطح رفاه عموم مردم جامعه است مالیات را هم راستا با این مهم که در پیام مقام معظم رهبری است، دانست.

انتهای پیام/75002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول