اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

رسانه‌ها به جای «فرهنگ‌سازی»، «فرهنگ‌سوزی» را تبلیغ می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسانه‌ها به جای فرهنگ‌سازی، فرهنگ‌سوزی را تبلیغ می‌کنند و فرهنگ دروغ را در تبلیغات اشاعه می‌دهند.

رسانه‌ها به جای «فرهنگ‌سازی»، «فرهنگ‌سوزی» را تبلیغ می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان علی صباغیان در آیین تجلیل از مربیان و معاونان پرورشی مدارس کاشان اظهار داشت: باید شأن و جایگاه امور تربیتی در جامعه شناخته شود و توجه بیشتری به معاونان و مربیان پرورشی در مدرسه صورت گیرد که بخشی از آن، تأمین آرامش و امنیت شغلی و ذهنی است.

وی ادامه داد: در فرآیند جهانی شدن، تربیت، نقش اصلی را دارد  ولی ارائه الگوی تربیت صحیح در مواجهه با هجوم انواع رسانه‌ها، رسالت سخت‌تری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش الگویی مربیان و معاونان تربیتی تصریح کرد: باید، قدرت تفکر را به دانش‌آموزان تعلیم بدهیم و همچنین به دلیل الگو بودن باید حرف و عمل‌مان یکی باشد هر چند که در برخی خانواده‌ها اینطور نیست.

وی تأکید کرد: مهمترین وظیفه در مقام یک مربی تربیتی، زنده نگه داشتن امید، اعتماد به نفس، روحیه و اراده به دانش‌آموزان است و لازمه این امید بخشی به دیگران،‌ نهادینه کردن آن در وجود خود است.

به گفته وی مربیان پرورشی نباید نقش الگو بودن خود را فراموش کنند و بدانند باید اثربخش بوده و بر دل‌ها نفوذ کنند آن گونه که خدا برای آنها این هدف را قرار داده است.

صباغیان افزود: آمریکا با هدف جهانی‌سازی، فرهنگ‌ها را هدف قرار گرفته است به طوری که 70 درصد برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا ساخته می‌شود و هالیوود 80 درصد فیلم جهان را تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: در مدرسه وظیفه خطیری وجود دارد و آن حفظ فرهنگ دینی و ملی در برابر فرهنگ غالب است همان وظیفه‌ای که رسانه‌های ما، راه‌های مواجهه با آن را نمی‌دانند و از رسالت خود در این عرصه غافل شده‌اند.

وی با اشاره به برخی پیام‌های بازرگانی رسانه ملی بیان کرد: رسانه‌ها، نقش فرهنگ‌سازی خود را به درستی پیاده‌سازی نمی‌کنند و به جای فرهنگ‌سازی، فرهنگ‌سوزی را تبلیغ می‌کنند و فرهنگ دروغ را در تبلیغات اشاعه می‌دهند.

به گفته وی، جهانی شدن، فرآیندی است که باید قواعد آن را یاد گرفته و در آن نقش آفرینی کنیم و برای موفقیت، به اعتبار آیات قرآن باید از خودمان شروع کنیم.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان، نیازهای متعددی دارند و باید این نیازها را شناخت تا بتوان دانش‌آموزان را به طرف تعالی و موفقیت رهنمون ساخت.

به گفته وی، ما به عنوان مربی تربیتی باید نیازهای خود را شناخته و تأمین کنیم و پس از پی بردن به نقش خود با عشق در این مسیر گام برداریم که اگر انسان درست تربیت شود، می‌تواند جهان را نیز اصلاح کند.

خطابه‌خوانی، تقدیر از پیشکسوتان امور تربیتی و تقدیر از مربیان و معاونانی که سال گذشته در مسابقات و جشنواره‌ها صاحب رتبه شده‌اند، از دیگر برنامه‌های آیین گرامیداشت هشتم اسفند و روز امور تربیتی، بود که در کانون الزهرای کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول