اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه و فعال رسانه‌‌ای:

رسانه نه دادگاه‌ است نه کافه گلاسه / خبرنگاری شهامت می‌خواهد

خبرگزاری فارس: یک عضو هیئت علمی دانشگاه و فعال رسانه‌‌ای با بیان اینکه خبرنگاری شهامت می‌خواهد،‌ گفت: تبدیل‌کردن رسانه به دادگاه و کافه گلاسه ضعف است.

رسانه نه دادگاه‌ است نه کافه گلاسه / خبرنگاری شهامت می‌خواهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صادق‌علی رنجبر صبح امروز در اولین همایش بزرگ خبرنگاران استان مازندران با عنوان رسانه و انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد ساری اظهار داشت: بزرگ‌ترین بداخلاقی و کم‌اخلاقی در حوزه رسانه‌ای این است که افراد فاقد مهارت وارد این عرصه شوند.

وی حضور فعال و مستمر افراد در رسانه را یکی از عوامل اصلی موفقیت این رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: افراد اگر در رسانه و مطبوعات حضور فعال و مستمر نداشته باشند، به جامعه و رسانه آسیب وارد می‌کنند و ممکن است در ارائه اطلاعات به رسانه و مردم دچار چالش شوند.

این استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای در ادامه تاکید کرد: زمانی که خبرنگار رسانه قلم در دست می‌گیرد باید استانداردهای لازم را رعایت کند.

وی یکی از اصول اساسی رسانه‌ای را قضاوت مناسب در بیان گزارش و نقد اعلام کرد و بیان داشت: در قضاوت‌ها نباید تابع افراد، گروه‌ها و احساسات شویم.

رنجبر در ادامه داشتن شجاعت حرفه‌ای را یکی از اصول اصلی اصحاب رسانه عنوان کرد و یادآور شد: افراد بزدل و کم‌جرأت به رسانه و افکار عمومی آسیب می‌زنند.

وی بهره‌برداری شخصی از رسانه را برای منفعت شخصی خلاف اصول حرفه‌ای خبرنگاری عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها و دستگاه‌های دولتی دو طرف ثانویه هستند که هیچ وقت به یکدیگر نمی‌رسند ولی هدف کلی آنها ارتقای نظام است.

این استاد دانشگاه، خودسانسوری را مهم‌ترین آسیب جدی به رسانه عنوان کرد و یادآور شد: اگر رسانه‌ها به خودسانسوری برسند صدای آزادی‌خواهی مردم ساکت می‌شود.

رنجبر در ادامه با اعلام اینکه رسانه‌ها نسبت به عملکرد مدیری که ممکن است در مقطعی دچار تخلف شده‌اند انعطاف‌پذیر باشند، بیان داشت: رسانه‌ها از لجاجت به دور باشند و سماجت در دریافت اطلاعات درست را در برنامه کاری خویش قرار دهند.

وی در ادامه زورآزمایی را در رسانه‌ها مغایر با اصول حرفه‌ای رسانه عنوان کرد و گفت: زورآزمایی در رسانه‌ها معنایی ندارد و افراد رسانه‌ای برای پیگیری امور خویش مثل سایر شهروندان عمل کنند.

فعال رسانه‌ای استان مازندران در ادامه یکی از آفات‌های رسانه‌ای استان مازندران را میل به قول‌کشی و بزرگ‌زنی اعلام کرد و گفت: برخی از افراد رسانه‌ای وقتی می‌بینند افرادی که در صحنه اقتصادی و سیاسی به رشد و شکوفایی رسیدند و خودشان نمی‌توانند به لحاظ سیاسی و اجتماعی در جامعه جایگاه پیدا کنند سعی می‌کنند با تیترهای مختلف افراد ارتقاء یافته جامعه را به نوعی بکوبند.

رنجبر در ادامه تبدیل‌کردن رسانه به دادگاه و کافه گلاسه را ضعف رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: رسانه حق پردازش و روشنگری دارد و باید در تنویر افکار عمومی پیشگام باشد.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول