اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با فارس:

راه‌‌حل مساله هسته‌ای احترام به حقوق ایران است / 1+5 دست از خودخواهی بردارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به نمایندگان 1+5 گفت: برای اینکه پرونده هسته‌ای ایران به سرانجام برسد، باید طرف‌های غربی دست از خودخواهی بردارند.

راه‌‌حل مساله هسته‌ای احترام به حقوق ایران است / 1+5 دست از خودخواهی بردارد

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: در آستانه مذاکرات ایران با 1+5 متاسفانه بار دیگر آقای مدیرکل آژانس گزارشی را منتشر کرده است که پر از تناقض و مبهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن دور جدید مذاکرات ایران و اعضای 1+5 به نظر می‌رسد که این گزارش مانند دفعات گذشته برای تاثیر گذاشتن بر روند مذاکرات منتشر شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت گفت: انتظار جهانیان از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل آژانس این است که منصفانه برخورد کرده و به دور از فشارهای غرب گزارش خود را تهیه و منتشر کند.

کوثری تاکید کرد: در بخش‌هایی از این گزارش مطالب بدون سند و مدرکی وجود دارد که در حقیقت همان اظهارات آمریکایی‌ها است و هیچ پایه و سند حقوقی ندارد.

وی متذکر شد: البته ما انتظار دیگری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن نداشتیم و منتظر انتشار گزارشی واقع‌بینانه و صحیح نیز نبودیم.

کوثری ادامه داد: با این وجود مذاکرات آتی میان ایران و 1+5 نیز به احتمال فراوان در همان حال و هوای گذشته دنبال می‌شود و نباید انتظار داشت که طرف‌های مذاکره‌کننده با ایران حقوق ما را محترم بشمارند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید با عزم و اراده ملی و با وحدت برای احقاق حقوق خود تلاش کنیم و غربی‌ها نیز باید مطمئن باشند که ملت ایران در این راه غفلتی نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به نمایندگان 1+5 گفت: برای اینکه پرونده هسته‌ای ایران به سرانجام برسد، باید طرف‌های غربی دست از خودخواهی برداشته و با محترم شمردن حقوق ایران، در مذاکرات حضور یابند.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول