اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد استان خوزستان خبر داد

مقام نخست خوزستان در تولید فولاد با 54 درصد رشد/ انرژی مصرفی 20 گیگا ژول

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فولاد استان خوزستان از رشد 54 درصدی تولید فولاد در استان طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان بالاترین رقم در کشور بوده است.

مقام نخست خوزستان در تولید فولاد با 54 درصد رشد/ انرژی مصرفی 20 گیگا ژول

عبدالمجید شریفی در حاشیه  پنجمین کنفرانس ملی نیروگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با وجود محدودیت‌ها 54 درصد رشد در تولید فولاد در خوزستان داشته‌ایم که این میزان بالاترین رقم در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه تولید پایدار مستلزم تامین برق پایدار است، افزود: صنعت فولادسازی به ویژه فولادسازی به روش کوره قوس الکتریک نیاز مبرمی به برق دارد و خوشبختانه در چند سال گذشته با وجود رشد 54 درصدی تولید فولاد، شاهد کاهش مصرف 2.5 درصدی در مصرف برق بوده‌ایم.

*انرژی پایدار، پیش شرط اصلی تولید در صنعت فولاد است

مدیرعامل شرکت فولاد استان خوزستان خاطرنشان کرد: فولادسازی، مصرف برق بسیار بالایی دارد و با توجه به این مسئله در آینده نزدیک باید به فکر تامین منابع انرژی پایدار و ظرفیت سازی برای حفظ روند تولید باشیم چرا که انرژی پایدار پیش نیاز و پیش شرط اصلی تولید در صنعت فولاد است.

وی اضافه کرد: دیماند برق مصرفی فولاد در حال حاضر 650 مگاوات است و با در نظر گرفتن نیروگاه‌های با ظرفیت 500 مگاوات هنوز به توانی بیش از این نیاز داریم تا بتوانیم برق کافی و مورد نیازمان را تامین کنیم.

*انرژی، قلب تپنده صنعت فولاد است

شریفی ادامه داد: از طرفی ذات فولادسازی‌ها ایجاد می‌کند که برق مورد نیاز خود را از شبکه برق تامین کرده و با توجه به این نکته حساس، کوره‌های قوس الکتریک را نمی‌توانیم به صورت مستقیم به نیروگاه وصل کنیم و حتما باید به شبکه وصل شوند تا بتوانند کارکرد پایداری داشته باشند.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه و پایدارسازی شبکه‌های انتقال برق تاکید کرد: دراین خصوص هر کاری که از دستمان برآید انجام خواهیم داد چرا که انرژی، قلب تپنده صنعت فولاد است و تمام برنامه‌های توسعه‌ای به آن بستگی دارد.

*19 درصد کاهش انرژی

مدیرعامل شرکت فولاد استان خوزستان همچنین عنوان کرد: در مصرف برق با توجه به افزایش تولید 2.5 درصدی نسبت به سال گذشته بیش از 3 میلیون تن تولید فولاد داشته‌ایم.

وی افزود: مصرف برق یکی از بخش‌های هزینه‌ای قابل توجه به حساب می‌آید و حدود هشت درصد سبد هزینه‌های ما را هزینه‌های برق تشکیل می‌دهد به همین خاطر تامین برق پایدار و ارزان یکی از اولویت‌های اصلی ما در فولاد سازی است.

شریفی بیان کرد: در چهار سال گذشته 19 درصد کاهش مصرف انرژی داشته که این رکورد بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری و بالابردن ظرفیت‌های تولید از جمله کارهای صورت گرفته در این راستا هستند، گفت: مصرف کل انرژی فولاد خوزستان 20 گیگا ژول بوده که پایین‌تر از متوسط جهانی مصرف انرژی است.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول