اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل در ایران تاکید کرد

ناآگاهی مسئولان از مزایای بهینه‌سازی مهم‌ترین چالش‌ در مدیریت مصرف انرژی

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل در ایران گفت: ناآگاهی مسئولان و سیاست‌گذاران و عدم پشتیبانی از بهینه‌سازی انرژی از مهم‌ترین چالش‌های پیش ‌روی مدیریت مصرف انرژی است.

ناآگاهی مسئولان از مزایای بهینه‌سازی مهم‌ترین چالش‌ در مدیریت مصرف انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، الساندرو آمادیو ظهر امروز در پنجمین همایش نقش شرکتهای دانش بنیان در تولید ملی اظهار کرد: سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (یونیدو) با هدف ارتقای توسعه پایدار صنعتی در کشورهای جهان، تلاش برای  بهبود شرایط زندگی در کشورهای در حال توسعه و استفاده از منابع کارشناسی در راستای کاهش فقر از طریق تولید تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم انرژی دنیا برای صنعت استفاده می‌شود، تصریح کرد: 40 درصد این انرژی در حوزه برق، 77 درصد زغال‌سنگ و 37 درصد در حوزه  گاز طبیعی مصرف می‌شود.

نماینده سازمان یونیدو در ایران با بیان اینکه صنعت حدود یک سوم گازهای گلخانه‌ای و CO2  جهان را تولید می‌کند، گفت: بیشترین انرژی در جهان توسط کشورهای آمریکا، اروپا و کشورهای صنعتی مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و چین مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: در میان این کشورها چین بزرگ‌ترین درخواست‌کننده انرژی و کمترین بهینه‌‌سازی در مصرف انرژی را دارد و سپس کشورهایی مانند تاجیکستان، ازبکستان، ارمنستان و کشورهای منطقه خاورمیانه رتبه‌های بعدی را در میزان کم بهینه‌سازی انرژی دارند.

آمادیو اضافه کرد: همچنین کشورهای اروپایی، ژاپن، کره جنوبی، آفریقا و آمریکا بهترین بهینه‌سازی انرژی را دارند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مدیریت انرژی سیستم در صرفه‌جویی انرژی و هزینه‌ها گفت: کاهش گازهای گلخانه‌ای، بالا بردن قدرت رقابت و وادارکردن کمپانی‌ها برای تغییر رفتار سازمانی، پایداری و ادغام بهینه‌سازی در مصرف انرژی روزانه و ایجاد زیربنای قوی‌تر برای استفاده از دیگر انرژی‌ها از نقش‌های مهم مدیریت انرژی سیستم است.

نماینده سازمان یونیدو در ایران افزود: افزایش راندمان انرژی صنعتی و تحول در بازار و تسریع در به کارگیری برترین فناوری‌های در دسترس از دیگر مزایای مدیریت انرژی سیستم است.

وی با بیان اینکه ناآگاهی مسئولان و سیاست‌گذاران و عدم پشتیبانی از بهینه‌سازی انرژی از چالش‌های پیش ‌روی مدیریت مصرف انرژی است، گفت: اکنون 10 کشور در زمینه بهینه‌سازی انرژی در حال فعالیت هستند و هدف از پروژ‌ه‌های اجرایی در این کشور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، و بهبود بهره‌وری انرژی به کمک برخی صنایع است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آفریقا برای بهینه‌سازی انرژی گفت: 55 پروژه در این منطقه در نظر گرفته شده است که به طور مثال بهینه‌سازی پمپ‌های این منطقه باعث 20 هزار و 500 دلار و بهینه‌سازی هوای فشرده 49 هزار دار صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در بر داشته است.

آمادیو تاکید کرد: در کشور ایران به دلیل داشتن انرژی ارزان‌قیمت با بهینه‌سازی صحیح می‌توان صرفه‌جویی‌های زیادی در مصرف انرژی انجام داد.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول