اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر خبر داد

بهره‌برداری از کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش/ آبیاری 500 هزار اصله نخل تشنه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از بهره‌برداری از کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و گفت: به زودی 500 هزار اصله نخل تشنه منطقه آبپخش آبیاری می‌شوند.

بهره‌برداری از کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش/ آبیاری 500 هزار اصله نخل تشنه

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: استان بوشهر و شهرستان دشتستان در حوزه کشاورزی جایگاه خاصی دارند و به ویژه منطقه آبپخش با دارا بودن تعداد زیادی نخل نقش مهمی در تولید خرما دارد.

وی افزود: تامین آب مورد نیاز نخیلات منطقه از اساسی‌ترین ماموریت‌های مسئولان شبکه آبیاری و زهکشی است و در این مسیر از همه امکانات و توان موجود بهره می‌بریم.

موسوی از بهره‌برداری از کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و خاطر نشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی مسئولان شبکه آبیاری و با همکاری مردم، کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش به طور کامل ترمیم شد و مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

وی با اشاره به روند اجرای عملیات ترمیم این کانال اضافه کرد: در روزهای ابتدایی پس از وقوع سیل آذرماه آبپخش و تخریب کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش، عملیات بازسازی و مرمت آن در دستور کار مسئولان امر قرار گرفت و با سرعت بالا شاهد اجرای این طرح در منطقه بودیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: پس از وقوع سیل، کشاورزان نگرانی زیادی از طولانی شدن دوره بازسازی و ترمیم این کانال داشتند که با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران ستادی شرکت آب‌منطقه‌ای و معاونت طرح و توسعه این شرکت شاهد تسریع در این امر بودیم.

موسوی بیان داشت: طرح بازسازی کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش با بهترین و مطلوب‌ترین کیفیت اجرا شده و اجرای این طرح را یکی از مجرب‌ترین پیمانکاران و مجریان طرح کانال‌های اصلی بر عهده داشته است.

وی ابراز داشت: اجرای طرح لاینیگ و بازسازی قطعات کوچکی که در نقاط مختلف کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش تخریب شده، از برنامه‌هایی است که به خوبی اجرا شد و هیچ مشکلی در اجرای طرح به وجود نیامد.

این مسئول با بیان اینکه 500 هزار اصله نخل در آبپخش تشنه هستند گفت: پیش از وقوع سیل بیش از 700 هزار اصله نخل آبیاری کامل شدند و بعد از سیل و به دلیل تخریب کانال اصلی روند آبیاری متوقف شد که با تکمیل طرح و بهره‌برداری از کانال اصلی آبیاری، 500 هزار نخل تشنه منطقه آبیاری می‌شوند.

موسوی یادآور شد: کارشناسان و میراب‌ها برای توزیع عادلانه آب بین نخلداران نظارت دقیقی دارند و حق هیچ کس ضایع نمی‌شود.

انتهای پیام/2451/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول