اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد

قرار گرفتن 33 هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی زیرپوشش سیستم آبیاری نوین

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: با اختصاص 1200 میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته تاکنون 33 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی در سطح استان زیرپوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

قرار گرفتن 33 هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی زیرپوشش سیستم آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حسین قیصری صبح امروز در جمع کشاورزان بردسکنی اظهار کرد: در حال حاضر به روش سنتی فقط 35 تا 40 درصد آب یک چاه موتور کشاورزی صرف آبدهی اراضی می‌گردد، در صورتی که به روش نوین و به ویژه آبیاری قطره‌ای، بیش از 90 درصد آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز رو آوردن به روش‌های نوین در این مناطق نداریم، افزود: منطقه بردسکن و شهرهای خلیل‌آباد و کاشمر دارای دشت‌های بحرانی هستند و باید کشاورزان و باغداران جهت آبیاری به روش‌های نوین رو آورند.

قیصری گفت: از سال 70 تاکنون از 350 هزار هکتار اراضی شناسایی شده برای اجرای آبیاری نوین در استان، تاکنون نزدیک به 100 هزار هکتار تحت پوشش قرار گرفته است.

این کارشناس افزود: در دوران طلائی آب قرار داریم و باید با مصرف بهینه به بهترین شکل از آب بهره‌برداری شود.

وی اظهار داشت: از 1900 کیلومتر اجرای لوله‌گذاری در سطح استان که با اعتبارات شورای عالی آب در دست اجراست، 80 کیلومتر به شهرستان بردسکن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 250 هکتار از اراضی این شهرستان به روش نوین تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است، گفت: اجرای این روش در راندمان افزایش سطح زیر کشت و برداشت نقش بسزائی دارد.

انتهای پیام/70005/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول