اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر خبر داد

ترمیم پل شیخی و کانال اصلی آبیاری نخیلات آبپخش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از ترمیم پل شیخی و کانال اصلی آبیاری نخیلات آبپخش خبر داد.

ترمیم پل شیخی و کانال اصلی آبیاری نخیلات آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی در نشست با مسئولان اظهار کرد: در روزهای ابتدای پس از وقوع سیل و تخریب کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش، عملیات بازسازی و مرمت آن در دستور کار مسئولان امر قرار گرفت و با سرعت بالا شاهد اجرای این طرح در منطقه بودیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از وقوع سیل کشاورزان نگرانی زیادی از اطاله دوره بازسازی و ترمیم این کانال داشتند که با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران ستادی شرکت آب‌ منطقه‌ای و معاونت طرح و توسعه این شرکت شاهد تسریع در این امر بودیم.

موسوی ادامه داد: طرح بازسازی کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش با بهترین و مطلوب‌ترین کیفیت اجرا شده است.

این مسئول تصریح کرد: اجرای این طرح را یکی از مجرب‌ترین پیمانکاران و مجریان طرح کانال‌های اصلی بر عهده داشته است.

وی اضافه کرد: عملیات بازسازی این کانال پیشرفت خوبی داشته و در هفته آتی با نصب دریچه‌های هیدرولیکی در ابعاد مناسب شاهد اتمام این طرح مهم در عرصه آبیاری منطقه خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: استحکام کانال اصلی با توجه به موقعیت منطقه از رویکردهای مهمی است که در مرحله ترمیم به آن توجه داشته‌ایم و برای تحقق این هدف از سنگ‌های مستحکم آرمور در اوزان یک تا 1.5 تنی استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طراحی و نصب دریچه‌های چپ‌آب کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش نیز با کیفیت مطلوب و به بهترین شکل و شیوه ممکن اجرایی شده است.

موسوی از ترمیم پل شیخی و کانال اصلی آبیاری نخیلات آبپخش خبر داد و اضافه کرد: ترمیم پل شیخی در مجاورت کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش از خواسته‌های مردمی بوده که در قالب طرح ترمیم و بازسازی کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش شاهد احداث پل جدید در این محل بودیم.

وی افزود: در جریال سیل آذرماه شاهد تخریب یک کیلومتر از کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش بودیم که سبب نیمه‌کاره رها شدن دور سوم آبیاری در آبپخش شد و در هفته آینده شاهد افتتاح این کانال و ورود آب به کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش خواهیم بود.

موسوی گفت: قبل از وقوع سیل، فرآیند دور سوم آبیاری در 60 درصد از نخیلات منطقه آبپخش با موفقیت انجام شد و همزمان با افتتاح کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش شاهد توزیع عادلانه آب 40 درصد باقیمانده از نخیلات این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/2451/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول