اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان:

400 کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در دشتستان احداث شد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: ‌در سال‌های اخیر 400 کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در دشتستان احداث شده ‌که 75 درصد آن مربوط به دولت‌های نهم و دهم است.

400 کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در دشتستان احداث شد

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی است و در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: در توسعه زیرساخت‌ها توجه خاصی به بخش آب و خاک شده و دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

قیصری بیان داشت: در زمینه انتقال آب توسط لوله‌ به اراضی کشاورزی مجموعه جهاد کشاورزی کمک‌های شایانی به کشاورزان داشته و 85 درصد از هزینه اجرای طرح مذکور توسط بخش دولتی و تنها 15 درصد از هزینه اجرای این طرح توسط کشاورزان پرداخت شده است.

وی به برنامه‌های گسترده به‌منظور گسترش شبکه آبیاری تحت فشار در شهرستان دشتستان، اضافه کرد: در اجرای طرح‌های مربوط به آبیاری تحت فشار نیز فرصت خوبی برای کشاورزان ایجاد شد و کشاورزان تنها با پرداخت 15 درصد از هزینه طرح می‌توانستند این طرح‌ها را اجرا کنند.

این مسئول اذعان داشت: با استفاده از این فرصت استثنایی 90 درصد از مزارع شهرستان دشتستان آبیاری خود را از شیوه سنتی به شیوه آبیاری قطره‌ای تغییر دادند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان عنوان کرد: در بحث آبیاری نخیلات نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و 400 کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در شهرستان اجرا شده که بالغ بر 75 درصد از این طرح‌ها مربوط به دولت‌های نهم و دهم است.

قیصری بیان داشت: قریب به 250 کیلومتر انتقال لوله به کشاورزان کمک کرده‌ایم و هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از 100 مورد مجوز مرغداری برای افراد صادر شده و موافقت‌های اصولی گلخانه‌ها، پرواربندی‌ها، دامداری‌ها و ... به میزان بسیار زیاد در شهرستان دشتستان صادر شده است.

قیصری گفت: بر اساس قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشاورزی شهرستان برای توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/2451/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول