اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و انتقاد از شهردار یاسوج

صحبت‌های متفاوت رئیس نظام مهندسی کشاورزی/در رود بشار کار بزرگی انجام شده است

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پاکسازی رودخانه بشار از چنگ کارخانه‌های شن و ماسه و نبود نگاه علمی به فضای سبز در این استان از شهردار یاسوج انتقاد و از استاندار این استان قدردانی کرد.

صحبت‌های متفاوت رئیس نظام مهندسی کشاورزی/در رود بشار کار بزرگی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی شجاعی عصر امروز در جمع خبرنگاران بعد از ارائه گزارشی در خصوص مدیریت نظام مهندسی کشاورزی با وارد شدن به دو موضوع پاکسازی رودخانه بشار از چنگ کارخانه‌های شن و ماسه و همچنین نبود نگاه علمی به فضای سبز در استان کهگیلویه و بویراحمد، از شهردار یاسوج انتقاد و از استاندار این استان تقدیر کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خود را یک مدیر رسانه‌ای و علاقه‌مند به کار رسانه‌ها خواند و گفت: از رسانه‌ها انتظار دارم در کنار انتقادها و بیان نقاط ضعف ادارات و مسئولان، کارهای خوب مدیران را نیز منعکس کنند تا همانگونه که امام راحل فرمودند: کارها به مردم گفته شود و هم قوت قلبی برای مدیران باشد.

وی یکی از این نمونه کارهای خوب مدیران را اقدام استاندار در پاکسازی رودخانه بشار دانست و اظهار داشت:‌ این رودخانه زیبا اکنون جلوه‌ زیبای خود را نمایان کرده و لذت‌بخش شده است.

* فکری به حال فاضلاب‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شود

این متخصص حوزه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اقدام استاندار در تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه ساحل این رودخانه علاوه بر دمیدن روحی تازه در کالبد خسته بشار موجب ایجاد ظرفیت‌های جدیدی در دو بخش مهم گردشگری و کشاورزی شده است که قابل چشم‌پوشی نیست.

 

ریختن فاضلاب به رودخانه بشار یاسوج

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ورود فاضلاب‌ها و پس‌آب‌های خانگی، بیمارستانی و صنعتی را به رود بشار یک آفت و خطر توصیف کرد و افزود:‌ انواع آلودگی‌ها و آلاینده‌های موجود در این پساب‌ها حیات موجودات زنده آب را تهدید می‌کند و با کاهش اکسیژن موجود در آب اکوسیستم موجودات زنده را بر هم می‌زند.

شجاعی با تأکید بر این نکته که کار استاندار در این موضوع کاری بزرگ بود، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب فکری به حال فاضلاب‌ها بکنند، چراکه با کارهای ساده‌ می‌توان حداقل جلوی بسیاری از آثار منفی ورود پساب‌ها را به رودخانه گرفت.

* در دل طبیعت از فضای سبز شهری محرومیم/با تخریب تپه استانداری مخالف بودم

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌هایش با انتقاد از مدیریت فضای سبز این استان تصریح کرد: متأسفانه ما در دل طبیعت و سرسبزی‌ها از فضای سبز شهری محرومیم و این وضع پذیرفتی نیست.

شجاعی با بیان اینکه فضای سبز در این استان تنها در 10 روز اول شاید به خوبی اجرا شود، ادامه داد: نظارتی بر طرح‌های فضای سبز نمی‌شود و چون اصولی اجرا نشده‌اند یا غیرقابل استفاده‌اند و یا پر از چاله و چوله‌اند.

وی استقرار درختان در فضای سبز را غیرعلمی خواند و عنوان کرد: استقرار درختان در فضای سبز شهرهای ما به ویژه مرکز این استان مهندسی و علمی نیست و باید این فضا به منظور رفاه شهروندان علمی شود.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد منظور از فضای سبز را سرسبزی ندانست و بیان داشت: وقتی فضای سبزی در دل یک بلوار و اتوبان باشد و امکان استفاده از آن به سهولت وجود نداشته و خطراتی انسان را تهدید کند، نمی‌توان نام فضای سبز بر آن نهاد.

وی تأکید کرد: فضای سبز باید محیط امنی باشد که شهروند در آن احساس آرامش و لذت بکند.

شجاعی اضافه کرد: در یاسوج چیزی به معنی واقعی پارک محله وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد، عدم توجه به فضای سبز را مرگ‌مرده توصیف کرد و ابراز داشت: سرانه فضای سبز در کهگیلویه و بویراحمد از نرم شش متر مربع کشوری پایین‌تر است و سرانه فضای سبز کشور نیز از نرم 20 متر مربع در دنیا پایین‌تر است.

وی این را هم گفت که در زمان تخریب تپه استانداری که مملو از درخت بود، مخالف این کار بودم، اما چون عضو کارگروهی نبودم که بتوانم از نظرم دفاع کنم، متأسفانه این فضا فراهم نشد و در سکوت کارشناسان این تپه تخریب شد.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول