اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کشور مطرح کرد

مخالفت با تغییر کاربری بی‏مورد اراضی کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مخالفت با تغییر کاربری بی‏مورد اراضی کشاورزی در استان‏های مختلف خبر داد.

مخالفت با تغییر کاربری بی‏مورد اراضی کشاورزی در کشور

حجت‏الاسلام والمسلمین مصطفی پور‏محمدی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نظام‏های عمومی کشور در بخش‏های نظارتی و قضایی باید هماهنگ و همراه باشند و اگر این هماهنگی ایجاد شود، می‏توان مقابل مسائلی نظیر تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایستادگی کرد. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: زمانی که در کنار این اقدامات، از قصد خود برای اعطای زمین یک هکتاری سخن به میان می‏آوریم، معلوم است که با دستانمان پایه‏های کار را خراب کرده‏ایم.

وی افزود: در حقیقت با این نوع حرف زدن‏ها و تصمیم‏گیری‏ها، منابع طبیعی و ملی را در معرض هرج و مرج، تاراج و سوءاستفاده عده‏ای فرصت‏طلب قرار می‏دهیم.

پورمحمدی ادامه داد: البته سازمان بازرسی کل کشور در مسیر ایستادگی مقابل چنین مسائلی گزارش‏هایی جدی را به مراجع عالی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از اصلی‏ترین مشکلات شهرهای کشور به‌ویژه در تهران و نواحی حاشیه‏ای این کلان‏شهر هجوم جمعیتی قابل توجه و مهاجرت روزافزون است.

وی ادامه داد: گسیل چنین جمعیت انبوهی به اطراف تهران و اسکان آن‌ها مشکلاتی را برای مناطقی مانند بومهن به‌وجود آورده است.

پورمحمدی عنوان کرد: در حال حاضر، مجوزها در شهری مانند بومهن نباید بیش از دو طبقه باشد؛ اما مشاهده می‏شود که سازه‏های مسکونی و تجاری بسیار مرتفع ساخته شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: باید فرهنگ جامع شهری در کشور حاکم شود و همه متعهد به اجرای آن باشیم؛ نظام‏های اقتصادی و مدیریتی کشور باید پشتیبانی جدی کند و مهم‏تر از همه، نمایندگان مردم و شوراها باید از حقوق مردم صیانت کنند.

وی عنوان کرد: سال آینده انتخابات شوراها در پیش است؛ از مردم می‏خواهیم تا در انتخاب افراد برای ورود به شوراها دقت کنند تا اشخاصی در عرصه خدمتگزاری حاضر شوند که از حقوق آن‌ها عدول نکنند.

تراکم‏فروشی در شهرها برای هم‏ترازی با پایتخت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به توزیع نامتوازن سرمایه در نقاط مختلف کشور خاطرنشان کرد: باید منابع عمومی کشور برای توسعه شهرها به خوبی توزیع شود.

پورمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر، بخش بزرگی از منابع مادی کشور و بیشترین سرمایه در تهران هزینه می‏شود.

وی عنوان کرد: سایر نقاط شهری کشور نیز می‏خواهند خود را به تهران برسانند؛ بنابراین، فقدان تعادل مذکور خود عامل بسیاری از مشکلات است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: نیل به چنین هدفی از سوی شهرهای دیگر، مدیریت شهری را به سمت و سوی مسائلی مانند تراکم‏فروشی، طبقات‏فروشی و فضا‏فروشی خلاف مصالح شهری سوق می‏دهد.

انتهای پیام/2568/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول