اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور جامعه زنان و مسئولان

نخستین کنگره شهدای زن کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور پرشور جامعه زنان و مسئولان اولین کنگره شهدای زن کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نخستین کنگره شهدای زن کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج ظهر امروز یادواره هفت هزار زن شهیده کشور و سه زن شهیده کهگیلویه و بویراحمد با حضور پرشور جامعه زنان، فرمانده سپاه فتح این استان، امام جمعه شهر یاسوج، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل امور بانوان استانداری در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

سردار یونس امیری در این مراسم اظهار کرد: زنان مسلمان و متعهد جلوی فرهنگ غرب ایستادگی می‌کنند با این وجود باید گفت متاسفانه رفته رفته فرهنگ غربی در جامعه تاثیر می‌گذارد که نقش زنان در این هنگامه در پرورش فرزندان صالح و مقابله با هر گونه هجمه فرهنگی بسیار مؤثر است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زنان با تقوا در صنوف فشرده و مختلف در کنار مردان در خیابان‌ها حاضر شدند و انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل به پیروزی رسید و این قشر از جامعه با حضور پر رنگ خود در صحنه برگ زرینی به افتخارات این ملت اضافه کردند.

امیری بیان داشت: امروز موفق شدیم اولین کنگره زنان شهیده را برگزار کنیم که برنامه‌ریزی‌ خوبی برای اجرای این کنگره صورت گرفت تا با این برنامه‌ها از 7000 شهیده زن در کشور و سه شهیده در کهگیلویه و بویراحمد یادی کرده باشیم و زنان و دختران امروز جامعه ادامه دهنده راه آن‌ها باشند.

وی حضور مردم و جامعه زنان در این یادواره را پرشور و مناسب ارزیابی کرد و گفت: هدف از برگزاری این یادواره انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سومی‌ها بود تا انتقال فرهنگ عاشورا و مکتب عاشورا را به نحوه احسن به نسل جوان انتقال دهیم و این افراد ادامه دهنده راه و قیام شهدا باشند.

این فرمانده ارشد نظامی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زنان امروز به برکت اسلام و انقلاب اسلامی در جایگاه خود قرار گرفته‌اند با این وجود اسلام برای زن ارزش ویژه‌ای قائل شده و انتظار داریم زنان به آموزه‌های دینی عمل کنند و جایگاه اصلی خود را بشناسند و به آن پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اهم برنامه‌های این یادواره سخنرانی مسئول ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان استانی، اجرای سرود، مداحی مداح اهل بیت "بنی‌فاطمه" و تجلیل از خانواده‌های سه شهیده زن در این استان بود.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول