اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

نظام مهندسی، مهندسی ارزش را فدای مادیات نکند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شایسته آن است که نظام مهندسی، مهندسی ارزش در ساخت‌وسازهای مختلف را فدای مسایل مادی و فنی نکند.

نظام مهندسی، مهندسی ارزش را فدای مادیات نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز مهندس در سالن ورزشی رضازاده اردبیل اظهار داشت: تلاشی که امروز مهندسان در عرصه ساخت و ساز انجام می‌دهند، تلاشی همراه با اوج اخلاص و حفظ اصول و ارزش‌ها است که این امر قطعاً خدمت‌رسانی به مردم را با مبانی ارزشی و متعالی همراه می‌سازد.

وی، همراهی خانواده‌های مهندسان در تحمل سختی‌ها و دشواری‌های امر نظارت، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف را یادآور شد و ادامه داد:‌ تلاشی که امروز مهندسان ما در عرصه ساخت و ساز کشور متقبل شدند، تلاش همراه با تخصص و تعهد است که به خوبی نشان می‌دهد، این مجموعه همچنان پرتوان در صحنه خدمتگزاری حاضر و آماده است.

میرجعفریان کلمه مهندس را تداعی‌کننده عمران و آبادانی و کار و تلاش مضاعف توصیف کرد و افزود: اگر تلاش مهندسان نبود، امروز به یقین آرامش برگرفته از سکونت‌گاه‌های مناسب، معیشت مطلوب و ایمنی در ساخت واحدهای مسکونی برقرار نمی‌شد و همیشه خطر و مسایل تهدیدآمیز جامعه و پیشرفت‌های آن را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

این مسئول، جایگاه کشورمان را در توسعه زیرساخت‌ها و انجام پروژه‌های اساسی به همت مهندسان جایگاه ارزنده ارزیابی و تصریح کرد: تلاشی که امروز مهندسان در ساخت واحدهای مسکونی، سدها و مجموعه‌های بزرگ و فاخر انجام می‌دهند، تلاشی قابل توجه با درک عمیق مسایل و مشکلات مختلف است که قطعاً سرانجام آن برای توسعه هرچه بیشتر جامعه تلاشی ماندگار و سازنده است.

وی از مهندسان خواست در ساخت‌وسازهای خود قالب ایرانی، ‌اسلامی و معماری کهن ایرانیان را مدنظر قرار دهند تا در این زمینه بتوانند، حق و حقوق شهروندان را به شایستگی ادا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ‌در کنار همه مسایل فنی و مادی ما به نهادینه شدن مهندسی ارزشی در تمام جبهه‌ها نیاز داریم، چراکه مهندسان با احساس مسئولیت باید ساخت‌وسازی را طراحی کنند که در برابر حوادث کمترین آسیب و خطرات را به همراه داشته باشد.

میرجعفریان در ادامه عنوان کرد: پرهیز از هرگونه ساخت و ساز غیرفنی قطعاً سبب می‌شود تا مشکلات و نارسایی‌ها روز به روز بیشتر شود که بهتر است با نظارت مهندسان و همچنین احساس مسئولیت آنها تنگناها به حداقل برسد.

وی در پایان بیان داشت: ما در جلسات تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی شهر و طرح هادی روستایی از ظرفیت مهندسان بهره می‌بریم و تخصص آنها را بر هر حرکت تصمیم‌گیری فردی و غیرتخصصی ترجیح می‌دهیم، چراکه معتقدیم حضور متخصصان می‌تواند مشکلات و نارسایی‌ها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول