اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل خبر داد

عضویت 5 هزار مهندس در نظام مهندسی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: تاکنون پنج هزار مهندس در استان اردبیل به عضویت نظام مهندسی درآمده و پرچمدار توسعه این استان هستند.

عضویت 5 هزار مهندس در نظام مهندسی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و همزمان با روز مهندس برگزار شد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با گرامیداشت این روز گران‌سنگ رسالت عظیم مهندسان را تلاش در جهت عمران و آبادانی هر چه بیشتر و سازندگی کشور توصیف کرد.

فرید صالحی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی بیش از 5 هزار عضو دارد که این اعضا پرچمدار توسعه استان و کشور می‌باشند که با حمایت معنوی خانواده‌‌ها در این سنگر شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌های مهندسان در حقیقت پشتوانه معنوی جامعه مهندسان هستند که ما امسال با تصمیم هیئت مدیره نظام مهندسی استان تصمیم گرفتیم تا جشن روز مهندس با حضور خانواده‌ها با هدف جبران بخشی از محبت‌ها و حمایت‌های خانواده‌ها به شکل با شکوه برگزار شود.

صالحی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مجموعه غیردولتی استان که به شکل منسجم و با سیاست‌گذاری‌های درست در کنار هم فعالیت می‌کنند مجموعه نظام مهندسی استان اردبیل است که شبانه‌روز همتش را به کار گرفته تا در ساختن ایران قدرتمند و پیشرفته تلاش و کوششی واقعی داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: نظام مهندسی با درک موقعیت کشورمان و با تکیه بر اصول ساخت و ساز اسلامی، ایرانی و بومی سعی می‌کند در طراحی بهترین ساختمان‌ها نقش‌آفرینی کند و در مقابل همتش را به کار گرفته تا حوادث و تلفات بر اثر سوانح مختلف در ساخت و سازهای مقاوم به حداقل برسد.

وی با یادآوری اینکه بیش از صدها مهندس با احساس مسئولیت و درک عمیق از رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی در امر ساخت و سازها نظارت کامل دارند، ادامه داد:‌ ما به طور متوسط 1.5 تا 2 میلیون متر مربع در ساخت و سازهای بخش خصوصی فعالیت داریم و سالانه حدود 14 هزار فقره بازدید فنی از ساختمان‌ها را انجام می‌دهیم و با صدور پنج هزار و 500 شناسنامه فنی سعی داریم در این زمینه نقش بی‌بدیلمان را ایفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، نظام مهندسی را یک مجموعه غیرانتفاعی یاد کرد و گفت: حضور نظام مهندسی نتایج مثبتی را در جامعه به دنبال دارد که قطعاً ساخت و سازهای مقاوم و نظارت‌های دقیق از سوی آنها سبب می‌شود تا خطرات و آسیب‌ها به حداقل برسد.

صالحی در ادامه افزود: درآمد ما تنها از محل نظارت‌ها و نقشه‌های طراحی شده از سوی مهندسان است که قطعاً در این حوزه سعی می‌شود تخفیفات ویژه‌ای نیز به افراد کم درآمد جامعه و همچنین ساخت و سازها در حوزه مسکن مهر ارایه شود.

وی تصریح کرد: ما در ساخت و ساز مسکن مهر نیز سعی کردیم میلیاردها تومان تخفیف به افراد فاقد مسکن ارایه کنیم که انتظار می‌رود رضایت مردم از این طریق نیز فراهم آمده باشد.

صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: مهندسان ما باید با فرهنگ مصرف‌زدگی و تجمل‌گرایی در طراحی بناها و توجه به با دوام و ارزان قیمت بودن ساخت و سازها از هرگونه حرکت‌های نامطلوب جلوگیری کنند و سعی کنند به وظیفه و رسالت خطیر خود در مناسب‌سازی ساخت و سازها منطبق بر معماری اسلامی، ‌دینی توجه جدی داشته باشند.

در این مراسم یکی از مهندسان شاعر شعری را با موضوع ساخت و ساز قرائت کرد و برنامه موسیقی و برخی برنامه‌های هنری برگزار شده و از مهندسان نمونه نیز تجلیل شد.

این مراسم برای اولین بار در یک مجموعه ورزشی عظیم آن هم با ظرفیت شش هزار نفری برگزار شد که شور و حال خانواده‌های مهندسان رونق‌افزای محفل بود به طوری که بخش عظیمی از خانواده‌ها در حالی که حدود یک ساعت برنامه با تأخیر آغاز شد در جلوی درب‌های اصلی ورزشگاه 6 هزار نفری گرد هم آمده بودند تا راهی برای ورود به سالن پیدا کنند اما به دلیل پر شدن صندلی‌های سالن جایی برای حضور آنها نبود.

در این مراسم که بهمن هاشمی مجری توانمند صدا و سیما برنامه را اجرا می‌کرد با گفتن لطیفه و حرکات مختلف سعی در ایجاد شور و حال مجلس داشت به طوریکه در بین سخنرانان، سخنرانی که بیشتر حرف می‌زد با هیاهوی مهندسان و خانواده‌هایی که در داخل سالن حضور داشتند، مواجه می‌شدند.

پنجم اسفند روز بزرگداشت دانشمند ایرانی و اسلامی خواجه نصیرالدین طوسی است که روز مهندس نامگذاری شده است.

انتهای پیام/62001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول