اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

باید به سمت صدور خدمات فنی مهندسی حرکت کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: با توجه به شرایط موجود، خواسته یا ناخواسته باید به سمت صدور خدمات فنی مهندسی حرکت کنیم.

باید به سمت صدور خدمات فنی مهندسی حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین ویزواری عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گفت: با این حجم عظیم خروجی دانشگاه‎ها و سطحی که ساخت و سازها در استان گلستان در حال انجام است، خواسته یا ناخواسته باید به سمت صدور خدمات فنی مهندسی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا همکاران در سازمان نظام مهندسی کشور و استان گلستان کارهای خوبی را انجام داده و ارتباطات خوبی را برقرار کرده‎اند که برای مثال می‎توان به بازدید اخیر مهندسان از کشور عراق اشاره کرد که این رویکرد و فعالیت‎ها در حال انجام است و ادامه‎دار خواهد بود.

غفلت گذشتگان موجب جایگاه نامناسب مهندسان ما شده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گلستان یک استان مرزی است، می‎توانیم قدم‎های خوبی را در برای صدور خدمات فنی مهندسی برداریم.

وی تصریح کرد: غفلت‎هایی که شاید در سالیان گذشته انجام شده، موجب شد تا بحث صدور خدمات فنی مهندسی مهندسان ما جایگاه خود را در کشورهای همسایه از دست بدهد و عرصه رقابت را در اختیار شرکت‎های رقیبمان گذاشتند.

حرکت‎های خوبی در جهت صدور خدمات فنی مهندسی در حال انجام است

ویزواری عنوان کرد: هم‌اکنون با فعال شدن بحث صدور خدمات فنی مهندسی در سازمان نظام مهندسی کشور، دستورالعمل‎های خوبی را برای استان فرستاده‎اند و کارگروه صدور خدمات فنی مهندسی ما علاوه بر اینکه در سازمان ایجاد شده، ارتباط خوبی را با تشکل‎های استانی و خانه صنعت و اتاق بازرگانی برقرار کرده‎ایم.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز در راستای این فعالیت‎ها در حال ساماندهی هیئت‎های خوبی هستیم و هزینه‎هایی را در این قسمت متقبل می‎شویم.

سازمان نظام مهندسی هیچ بار مالی را بر بیت‎المال تحمیل نمی‎کند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تأکید کرد: سازمان نظام مهندسی استان گلستان و دیگر سازمان‎های نظام مهندسی در سراسر کشور دارای یک شخصیت حقوقی مستقل هستند و هیچ بار مالی را بر بودجه عمومی کشور و بیت‎المال تحمیل نمی‎کنند.

وی متذکر شد: تمام هزینه‎ها و خدماتی که در راستای ترویج و انجام رعایت مقررات ساختمان انجام می‎پذیرد یا صدور خدمات فنی مهندسی و مثل آن از بخشی از درآمد مهندسینی است که به سازمان پرداخت می‎کنند.

ویزواری اظهار امیدواری کرد که در سال‎های آینده خبرهای خوبی را نیز در این حوزه خواهید شنید که هم موجب خرسندی مهندسان عزیز و مردم گرامی خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول