اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

مهندسان با فرهنگ مصرف‌زدگی و تجمل‌گرایی مقابله کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‎رضوی گفت: مهندسان می‌توانند با طراحی یک بنای با دوام و ارزان قیمت و ایجاد فضای صرفه‌جویی در کشور، با فرهنگ مصرف‌زدگی و رواج طراحی و معماری اشرافی و تجمل‌گرا مقابله کنند.

مهندسان با فرهنگ مصرف‌زدگی و تجمل‌گرایی مقابله کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز به مناسبت روز مهندس پیامی را منتشر کرد.

استاندار خراسان‌رضوی در این پیام اظهار کرد: امروزه سازمان نظام مهندسی از مجموعه‌های بسیار ارزشمند و با ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی در حوزه‌های نظام فنی، اجرایی و پروژه است و این امر به خاطر حضور نخبگان این قشر و عزیزانی که با عنایت به تجارب و تخصص خود می‌توانند در حوزه عمران و آبادانی کشور مؤثر و مفید باشند، اتفاق افتاده است.

فروزان‌مهر افزود: من مطمئن هستم با هم‌افزایی از طریق تجمیع همه توان‌هایی که در این حوزه وجود دارد، می‌توانیم کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی، به ویژه بخش ابنیه و ساختمان را نسبت به گذشته دو چندان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان خراسان‌رضوی همچون سایر زمینه‌ها از ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه نیروی انسانی و از جمله بخش ساختمان برخوردار است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی دارد و به نظر می‌رسد باید در این بخش اهتمام جدی‌تری داشت تا بتوانیم در این حوزه کارهای ارزشمندی را در فضای تعامل و هم‌افزایی انجام دهیم.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: ما اعتقاد داریم در راستای منویات ولی امر مسلمین و رئیس جمهور محبوب، دولت باید از فعالیت‌هایی که جنبه تصدی‌گری دارد، فاصله گرفته و این مهم را به بخش خصوصی محول کند که به نظر می‌رسد اهلیت سازمان نظام مهندسی و تجارب ارزشمند و تخصص آن در این حوزه زمینه‌ای را فراهم می‌کند که بتوانیم این فعالیت‌ها و نظارت اجرای پروژه‌ها و کیفیت‌بخشی آن را چه در حوزه ساختمان و عمران و چه در سایر رشته‌ها به مهندسان واگذار کنیم. 

فروزان‌مهر تصریح کرد: اینجانب با عنایت به توانمندی‌های ارزشمندی که در سازمان نظام مهندسی وجود دارد، آن را سبب مباهات دانسته و امیدوارم این سازمان بتواند حداکثر استفاده را از این ظرفیت بسیار خوب در استان کند، چرا که هر یک از این عزیزان با کوله‌باری از تجارب ارزشمند و برخورداری از تخصص بالا و توانمند می‌توانند خود محرکی جدی در توسعه و عمران و آبادانی استان باشند.

وی افزود: برای مثال امروزه علی‌رغم زحمات مسئولان بناهایی کاملا ناپایدار با مساحت بسیار کوچک را می‌توان در شهر مشاهده کرد که در آن معماری متناسب با فرهنگ بومی و ایرانی و اسلامی و به ویژه مناسب با اقتضائات کلان شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران مشاهده نمی‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد که نظام مهندسی می‌تواند مسئولان اجرایی استان را در این زمینه کمک و همراهی کند.

فروزان‌مهر یادآور شد: از سویی دیگر صدور خدمات فنی مهندسی از جمله تدابیری است که سازمان نظام مهندسی می‌تواند از طریق آن برای کشور ارزآوری ایجاد کند و علاوه بر آن دانش فنی را از سایر کشورها به کشور انتقال داده و سبب ارتقای سطح تخصص‌های موجود گردد که همه موارد فوق در سایه توجه به استاندارد مدیریت پروژه، قابل انجام است.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر مهندسان می‌توانند با طراحی یک بنای با دوام و ارزان قیمت و ایجاد فضای صرفه‌جویی در کشور، با فرهنگ مصرف‌زدگی و رواج طراحی و معماری اشرافی و تجمل‌گرا مقابله کرده و با طراحی‌های مناسب عرصه و بستر مناسبی را برای ترویج معماری اسلامی و ایرانی فراهم سازند.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: اینجانب ضمن تبریک روز مهندس به تمامی مهندسان، امیدوارم فعالیت‌های ارزشمند این مجموعه فهیم، منشأ و زمینه مناسبی برای توسعه فعالیت‌های عمرانی و الگویی برای سایر بخش‌های اجرایی کشور در راستای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های دولت خدمتگزار قرار گیرد.

انتهای پیام/70005/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول